|
|
|
|
"כל
הערבה"
עלון אינטרנט מקוון
גליון מס' 11
20.10.2004
|
|
|
|
שלום לכולם
לא האמנו שזה יגיע, אבל הנה אנחנו
כבר "אחרי החגים" - עם כל הטרדות הרגילות של בית ספר, עבודה, לימודים..
מלבד הפינות והמדורים הרגילים,
בגיליון זה (לאו דווקא לפי סדר ההופעה):
נתוודע לניר אמבר מחצבה
ונברר מה הוא עושה היום.
נגלה סוף סוף מה קורה בעיר
אובות ובתמר המקראית. (ומסתבר שקורים דברים...)
נשמע מה עשו החבר'ה באוסטרליה.
נכיר את הפסל החדש שהוקם - משני צדדיו...
נברר ממקור ראשון מה בדיוק היה
בטאבה.
נטעם משהו משמחת בית השואבה אצל הרבי בברוקלין
ועוד ועוד.. כמיטב המסורת.
גילה טל
"אינטרנט ערבה" |
|
תמונת
השבוע
|
זו העת לשטוף... |
|
צילם: יורם צביאלי /מו"פ ערבה |
|
פינת החמשיר והשיר
|
|
יעלית רז /עין יהב,
עלעול בשדות עין יהב - צילום: אברהם קדם (קקטוס) /עין יהב |
|
|
חדשות
בתמונות
|
מספר גיל סלוין:
המועצה האזורית, מתוך ראיה לפתח נקודות עניין לעצירה ואטרקציה באזור החליטה על הקמת פארק פסלים בשטח שבין פארק ספיר לאזור התעשייה - משני צידי כביש הערבה.
בשנת 1998 הוקם הפסל הראשון (הצורה התנכית של אותיות הח"י) ע"י פסל בעל שם בין לאומי מאוסטרליה - אנדרו רוג'רס ולאחר מספר שנים הוקמו גם הפסלים "מקצב החיים" והצדף. במקביל,
פסליות האזור הקימו את גבעת הצבאים והפיסול שמדרום לפארק ספיר.
הפסל "יחס הזהב" שהוקם בשבוע האחרון, אף הוא ע"י אנדרו רוג'רס. בפסל נעשה שימוש בכלל מתמטי של פיבונאצ'י - מתמטיקאי איטלקי - והפסל גם נקרא
על שם אותו כלל. יחס הזהב מופיע בצורות טבע רבות: שבלולים,
עלים, אבקנים, פרות ועוד. הפסל בנוי מ32- אבנים, כל אחת מהן שוקלת כ6- טון.
בהקמת הפסלים הייתה התחשבות בסביבה ונמנעה פגיעה בה - לא נפרצה דרך למקום וכל הפעולות נעשו עם מנוף. |
|
צילום: גלעד לבני / צופר. עיבוד תמונה: ג'ודית אברהם/חצבה |
מצד שני, לפסל יש מתנגדים רבים מקרב חובבי הטבע והנוף, חלקם, כמו משפחת אתרוג מצופר הביעו את מחאתם גם בכתב:
נדהמנו לגלות עוד פסל הורס סביבה – מס' 3 עד כה.
שום פסל אינו יכול ליפות גבעה כל כך יפה. אין סיבה להרס סביבתי כה בוטה וכה יהיר.
חבל שהנוגעים בדבר לא מגלים רגישות לערכי הנוף שעוצב במשך מיליוני שנים ונהרס במחי יד.
ההרס הוא בלתי הפיך וחבל.
(נשלח לראש המועצה, 14.10.04)
רוצים לדבר על זה? כתבו את עמדתכם בפורום.
|
"אמא מקומית"
|
תחילת החורף |
איזה יופי של עונה!
הערב מתחיל כבר בחמש וחצי אחרי הצהריים, כי מחשיך נורא מוקדם, ותודה למשרד הפנים. גם מי שיכול למנוע מפעוטיו לישון בצהריים לא יכול לצאת לפני ארבע, כי עדיין חם. מי שלא מנצח
במאבק עם הכרית מקבל ילדים עירניים ושמחים שפוקחים עיניים בארבע וחצי ויש להם בדיוק שעה עד לחושך.
יש משהו מקסים במחזה הזה: חבורות של ילדים – מגילאי שנתיים ועד שמונה, דוהרות ברחובות, בעידוד ההורים שמעונינים שיוציאו כמה שיותר אנרגיות בכמה שפחות זמן. רצים מבית לבית, פותחים
דלתות, מקבלים כאן במבה וכאן קרטיב ובסוף מתיישבים בבית האחרון לצפות יחד במפלצות בע"מ. האמהות רודפות אחריהן, עם העגלות והסנדלים והאל-תוש (אני לא יודעת מה קורה אצלכם, אבל
אצלנו היתושים עוד לא הפנימו שכבר חורף והם עדיין מתרבים בעליזות ומגדלים דור שלישי על חשבוננו).
|
|
שעת סיפור בספריית עין יהב |
מגרש המשחקים זוכה לעדנה בתקופה זו, אחרי השממה של הקיץ, וגם ממנו עולות חריקות הנדנדות ונהמות הקרוסלה בכל שעות אחרי הצהריים. גם לספרנית יש קצת נחת – אחרי תקופת היובש בהן
השקיעו ברביצה מול הבריכה, עכשיו נזכרים כולם בכישורים האינטלקטואלים של החבר'ה ומתחילים לעלות לרגל לספרייה – כל הגילאים, כל ההרכבים. הילדים לוקחים ספרים שההורים שלהם קראו
וגם ספרים שההורים שלהם לא חלמו שיגיעו אי פעם למדפים.
בשבע כבר מתחילים להתפזר, עוד שעה וחצי של זמן איכות בבית – ציורים, משחקים, טלויזיה, סיפורים, והיום נגמר.
ההורים יכולים לצאת החוצה בשעה נורמלית, לשתות ספל קפה באויר הטוב, להרים את הרגליים ולשמוח בחלקם.
כייף לנו.
להתראות בגליון הבא...
אמא מקומית/ערבה
|
מדווחים מהשטח |
חדש בשטח - חניון לילה בנחל ברק
|
החניון נחנך בחודש אוגוסט השנה ומתאים ללינת עד כ200- איש. החניון ממוקם בכניסה לנחל ברק בק"מ 115 על כביש הערבה .
החניון מוגן בקירות אבן מרוח וסופות חול כאשר בתחתית הקירות ישנם מצעים של חצץ דק מתאים ללינה בשק שינה או באוהל . החניון ממוקם מחוץ לתוואי הזרימה ואין חשש ללינה בחורף גם בזמן
שיטפונות. במקום מגרש חניה גדול לעשרות מכוניות, במקום גם מצפור ע"ש בחור בשם ברק שנהרג בדרום אמריקה. בעזרת כסף שתרמה המשפחה ובשיתוף רשות הטבע והגנים נבנה חניון הלילה . כמו כן
במקום שולחנות וכסאות מאבן מקומית שמתאימים לפיקניק או להפסקת קפה.
מומלץ לטייל בקניון בשעות הבוקר ואחה"צ.
אין שירותים ומים זורמים במקום וגם לא שירותי איסוף אשפה. המטיילים מתבקשים לקחת את האשפה איתם.
|
|
מבצע ניקיון גרוטאות בערבה
במהלך חודש נובמבר יתבצע מבצע ניקיון רחב הקף שבו שותפים המועצה האזורית ערבה תיכונה, רשות הניקוז, מפעלי ים המלח, פיקוד דרום, רשות הטבע והגנים,סביבה בריאה בערבה והמשרד לאיכות
הסביבה בית ספר שיטים ויחידת חילוץ ערבה.
המבצע יתקיים בשלשה מוקדים: אזור מעלה העקרבים, צומת עידן ונחל תמר בסמוך לצומת הערבה. מרבית האשפה בנויה מגרוטאות מתכת , מכוניות נטושות וציוד צבאי ישן. הגרוטאות יפונו בעזרת
מנופי ענק על גבי משאיות של מע"צ לאתר סילוק פסולת בבאר שבע - לטובת מיחזור.
בנוסף, במהלך השנה יתבצע יום ניקיונות בשיתוף ילדי הערבה לניקיון כללי לאורך כביש הערבה, בנחלים ובשטחים הפתוחים.
רשמים וחוויות - ימסרו בהמשך.
|
|
איך מרדימים פרא?
|
לפני כשבועיים פרצה נקבת פרא את הגדר בחיבר ביטבתה, (הפרא היא חיה מאד חזקה) אך לא התרחקה מהמקום. פקחי הרשות בסיוע מסוק של חברת חשמל הצליחו להרדימה בעזרת חץ עם חומר הרדמה שנורה
לעברה, החיה הועמסה על עגלה והוחזרה לחיבר, שם התאחדה עם העדר.
לידיעתכם באזור מסתובבים חופשי 200 פראים בין מצפה רמון לערבה. הזכרים חיים בגפם והנקבות והצעירים יחד בעדרים .בקיץ הם שותים מים בשקתות מים שנבנו עבורם בשטח.
|
|
|
חזרה הביתה... |
|
דיווח + תמונות: יורם חמו / ספיר |
לאוסטרליה וחזרה |
לקראת סוף חודש יוני נבחרו בתהליך הגרלה 14 חבר'ה משכבת י' (כיום יא') למסע של זהות, יהדות וחיזוק הקשרים עם הקהילות היהודיות באוסטרליה. המשלחת היא
במסגרת פרויקט "שותפות 2000" של הסוכנות היהודית, שפועלת למען שמירת קשר בין היהודים בישראל והיהודים בתפוצות.
|
|
בגן החיות במלבורן, עם המארחים האוסטרלים
|
אחרי מפגשים רבים, פעילויות גיבוש והכנות לקראת השליחות, עלינו על המטוס ב- 14 ליולי והתחלנו את דרכנו לאוסטרליה. אחרי 22 שעות טיסה, 2 מטוסים ושעות
ארוכות של המתנה בבנגקוק נחתנו במלבורן שבאוסטרליה. עייפים ומתרגשים יצאנו משדה התעופה ונסענו לבית הספר היהודי "ביאליק", שם נפגשנו עם תלמידי בית הספר שיהיו מארחינו לשבועיים
הקרובים של חיינו. במהלך שהותינו במלבורן נפגשנו עם אנשים בקהילה היהודית, ביקרנו במוסדות יהודיים כמו בתי כנסת, מוזיאונים ובתי ספר בהם הצגנו מצגות על הערבה ועל חיינו כנוער
יהודי בארץ ישראל. הקהילה מאוד התרגשה לבואנו והתעניינה בחיים בישראל ובאזורינו. כעבור שבועיים טסנו לסידני. גם בסידני ביקרנו בבתי ספר ובמוסדות יהודים גילינו שהיהודים בשתי
הערים הגדולות מקיימים אורח חיים יהודי.
|
|
ליד בית הכנסת במלבורן
|
אחת החוויות החזקות שעברנו באוסטרליה הייתה כשהיינו בבית אבות יהודי בסידני ובסיום הביקור שרנו את התקווה, תוך כמה שניות כל האנשים בקהל נעמדו על
הרגליים מתוך כבוד להמנון היהודי. להמנון שלנו פתאום הייתה משמעות חדשה שבעבר לא הרגשנו, זה היה מרגש מאוד לשיר את התקווה בארץ אחרת כל כך רחוקה מישראל.
|
|
הנוף הנשקף מהמגדל הגבוה ביותר ממלבורן
|
הביקור באוסטרליה היה חוויה יוצאת דופן שתישאר חקוקה בזיכרוננו לעד. במשך כל המסע ולפניו עסקנו רבות בזהות שלנו, כיהודים, כישראלים, והמפגש שם עם
הקהילה והנוער היהודי שחיים אורח חיים יהודי לכל דבר, והשיחות הארוכות איתם גרמו לנו להבין שאוסטרלי, ישראלי, אמריקאי או אנגלי - זה כלל לא משנה כי כולנו בני אדם בעלי יתרונות
,חסרונות, רגשות וערכים.
הקשר שיצרנו עם המארחים שלנו חזק מאוד ועד היום אנחנו בקשר איתם. אנו מעונינים לנצל את ההזדמנות ולהודות לכל מי שתרם להקמת המשלחת וכמובן תודה ענקית והמון אהבה למשפחות שאירחו
אותנו באוסטרליה בצורה הנפלאה ביותר.
|
|
אנחנו נטו - על גשר בסידני |
תודה ממשלחת בי"ס "שיטים" לאוסטרליה 2004.
|
כתבה: נוגה אוסטרייכר , תמונות: עירד רז
|
שמחת בית השואבה אצל הרבי בברוקלין |
בס"ד |
חג סוכות ושמחת תורה מזווית קצת אחרת |
|
מדי שנה מתקבצים עשרות אלפי יהודים מכל העולם העדות
והזרמים, יחד עם חסידי חב"ד לחגוג את חגי תשרי בחצרו של הרבי מליובאוויטש מה"מ שליט"א,
ב- Crown Heights, 770 Eastern Parkway - ברוקלין, ארה"ב.
|
|
בעזרת התמונות אנסה לשתף אתכם ולו במעט
באווירה ובשמחת החג שהייתי שותפה
לה השנה יחד עם רענן בני ושלמה בעלי. |
כל האירוע הגדול מנוהל ומאורגן ע"י הקהילה במקום
וארגון חב"ד העולמי. המשפחות החב"דיות מארחות בבתיהן ובסוכותיהן את
אלפי המבקרים, ביתן פתוח לכל דכפין. |
|
|
|
החום, אהבת ישראל והכנסת האורחים של אנשי הקהילה הם שם דבר בעולם כולו,
הכול נעשה בשמחה וברוח התנדבות בלתי רגילים.
|
מבצע האבטחה של המקום מאורגן ע":י
עיריית ניו יורק -
מבצע לוגיסטי בקנה מידה שאיננו רואים במחוזותינו.
במשך כל החגים, 24
שעות ביממה, הייתה שמירה ונוכחות
של ה-NYPD בכל רחוב, סמטה וצומת. הם ליוו תהלוכות לאורך עשרות
קילומטרים. גם חלקה של "חברת ההצלה" של הקהילה היהודית במקום היה מורגש
היטב. הייתה הרגשה של בטחון לאורך כל הדרך. |
|
|
|
התפילות, הניגונים, השמחה והריקודים, הכול חברו יחד לחוויה רוחנית מדהימה שקשה לתאר במילים.
|
|
ויש אומרים "מי שלא היה בשמחת בית השואבה אצל הרבי, לא ראה שמחה אמיתית
מימיו..." |
|
|
|
|
|
לאה סייג /עין יהב |
|
תמונות
מספרות
|
הפסקת צהרים בתחנת "יאיר"
|
|
צילום: יורם צביאלי /מו"פ ערבה
|
יש לכם משהו נחמד
שצלמתם? שלחו אלינו! |
רק בערבה... |
יש מושגים שאין בשום מקום אחר בעולם.. רק בערבה.
מדי גליון נביא מושג - ותמונה.
מחכים לתוספות שלכם: איזה מושגים אתם מכירים - שהם "רק
בערבה"? |
"קפה פולין" |
זה כבר נהפך למסורת: בית הקפה של כתה י"א עוזר בגיוס כספים למסע לפולין. |
|
יום פתוח במו"פ, 2003
צילום: דני הדס / פארן
|
"פליטת פה" |
"פליטת פה" - פינה בעניני לשון: טעויות נפוצות, הצעות ומידע.
אתם מוזמנים לשאול ולהציע בעצמכם - נפרסם וגם נשתדל לענות.
|
הקיץ כבר מאחורנו אבל על גלידה מי מוותר?
כשאנו פוגשים חבר/ה פעמיים אנו מזדרזים לאמר: "פעם שלישית גלידה..." מנין צץ הביטוי? ומה פתאום גלידה?
אז הנה התשובה: המקור באנגלית. כאשר נפגשים באקראי פעמיים נוהגים לאמר:
Third time i'll SCREAM
כלומר: "לכשניפגש בשלישית אני אצרח". אבל מהר מאוד השתבש הביטוי i'll SCREAM
הפך להיות: ice cream .
ומכאן: Third time ice cream כלומר: "פעם שלישית גלידה"
|
|
|
חנה בלאו /עין יהב
|
עוד תמונות מספרות |
מראות בארץ
|
|
|
דב לבן
תמונה שצולמה בשלהי ימי השלגים בחרמון,
השלג הנמס השאיר על השיח דב לבן שתעה בדרכו |
ירושלים שלי..
תמונה מרחובות ירושלים, הרובע היהודי,
בהמשך לימי התשובה, אב ובנו בדרך לתפילה. |
|
י
אפרים עובד / ספיר
|
"איפה הייתם ומה
עשיתם" |
נולדו או גדלו בערבה - ואיפה הם היום? האם
השורשים עדיין קיימים?
ניר אמבר מחצבה בוגר בי"ס "שיטים" – מחזור ט"ז – 1997 בחר במוסיקה למלא את
עולמו.
לאחר השרות הצבאי פנה ללימודים" בביה"ס רימון לג'אז ולמוסיקה בת זמננו" ברמת
השרון ויחד עם חבורת נגנים (גיטריסט, חלילנית ומתופף) הוא מופיע בפני קהל.
בערבה זכורות לנו הופעותיו במתנ"ס - פברואר 2003 ובפאב של חצבה לפני כחודשיים
.
ניר מתגורר בירושלים עם חברתו זהר ומלמד בביה"ס הפתוח "קס"ם" שבקיבוץ מעלה
החמישה וגם מאמן כדורסל במושב הר אדר, מקצוע אותו רכש בערבה.
נכחתי בקונצרט בספיר והתרשמתי מכישרונו המוסיקלי של ניר ובעיקר מהשילוב
המיוחד והמקורי של חוש המשחק וההומור שלו בביצוע שיריו שהסבו לכולנו הנאה
מרובה.
במסגרת המגזין "כל הערבה" נפלה בידי ההזדמנות לשוחח עם ניר ולשתף אתכם,
הקוראים, בעולמו של מוסיקאי צעיר. קבלו את ניר אמבר!
על תחילת הדרך המוסיקלית:
החלטתי ללכת לכיוון הזה ברגע שהבנתי שכדורסלן אני כבר לא אהיה, היות ואמא שלי
שיקרה לי בסימוני הגובה שעל הקיר, ואני בעצם מטר ושבעים ולא 2.05 מ'...
וחוץ מזה, עשיתי למשפחה כ"כ הרבה רעש עם הפסנתר כל השנים, אז שלפחות ירגישו
שיצא להם מזה משהו וסבלם לא היה לחינם.
|
|
הופעה ראשונה..... |
על היחסים עם הפסנתר במהלך השנים:
ביני לבין הפסנתר מתקיימים יחסי אהבה – שנאה. אני אוהב אותו והוא שונא אותי.
בגלל שאני חצי עיראקי, תמיד הייתה לי העדפה לקלידים השחורים, מה שגרם למרמור
לא קטן אצל כמה קלידים לבנים, ביניהם דו, רה, וסול.
עם הזמן הבנתי שלמרות האפליה שפשטה בי, המוגבלות שלי בנגינה על כל הקלידים
הייתה זהה, ומאז אני מלחין הרבה מאוד בסולמות "קלים".
מה שכן חשוב, שבגיל 7, בשנתי השנייה ללימודי פסנתר, רציתי להפסיק. אמא שלי
כמובן התנתה את המשך שיעורי הקראטה שלי בהמשך לימודי הפסנתר, החלטה שהתבררה
כשגויה, כי כולם יודעים לאילו ממדים פיזיים צמחתי בסופו של דבר, והתמחות ברזי
הקראטה הייתה חוסכת לי הרבה כאב פיזי במהלך חיי.
הפסנתר כמובן לא סלח לי על ניסיון הבריחה וכתוצאה מכך גם הוא וגם אני סובלים
מחרדת נטישה בכל תחילת שנה.
על ההבדל בין בית ספר פתוח לבתי ספר אחרים:
בבתי ספר אחרים פשוט לא מלמדים מוסיקה. לפחות לא כמקצוע חובה. אני מלמד
מוסיקה בגילאים הצעירים. ילדים מגיל טרום חובה ( בערך גיל 4) עד כיתה ד'.
לימודים של מוסיקה בעיניי הם א-ב של חינוך, כיוון שככל שמתקדמים בזה יותר,
מגלים כמה שאלמנטים מתוך המוסיקה, הם כל כך חיוניים גם לחיים כי הם מחייבים
קודם כל הקשבה, לעצמך ואחרים, כל הזמן.
חוץ מזה, תמיד כיף שיש מוסיקה באוויר, לשיר שירים של ראש השנה זה בטח יותר
כיף מללמוד חשבון.
על מוטיבים של הערבה בשירים
המוטיב הכי מובהק שאני יכול לספר עליו הוא שכל פעם כשאני מגנן בבית, ופותח את
החלון כדי שגם השכנים יסבלו ולא רק זוגתי, אז אני פותח את החלון שליד הפסנתר.
עכשיו, הדירה שלנו פונה לכיוון דרום מערב, ככה שיש בריזה נורא חזקה כשפותחים
את החלונות. לא פעם קרה שניגנתי עם חלון פתוח ופתאום התחילה רוח ממש חזקה
בחוץ, ונכנס לי חול לעין, דרך החלון. ישר נזכרתי בערבה...
חוץ מזה, שמעתי מלא מעט אנשים שסגנון הכתיבה שלי לדעתם שייך לשנות ה70-, ויש
בו מין מיושנות כזאת... אולי זה קשור לכך שגדלתי במקום בלי רמזורים.
על ההרכב והעיבודים
בתחילת הדרך ההרכב שלך מורכב מנגנים שקודם כל אוהבים את החומר, ואם יוצא שהם
גם מנגנים נהדר – הרווחת. זה נשמע אבסורד, אבל בלי ציצים – הרבה יותר קשה
להשיג נגנים. לזמרות שבינינו הרבה יותר קל, וזאת האמת.
בסופו של דבר, כמובן, אתה לא תמשיך לעבוד עם נגן שלא מספיק מיומן....
ההרכב שלי מורכב מחלילנית (נעמה שלו), גיטריסט (רון יונה), פסנתרן (עלק...)
וכרגע החלטתי להוסיף גם כלי הקשה (גיל אידן), כדי להעלות את רמת האנרגיה של
הביצועים.
את העיבודים אנחנו כותבים ביחד נעמה, רון ואנוכי ובתור זמר יוצר – הדבר הכי
טוב שאתה יכול לקוות לו, בהתחלה לפחות, זה לנגנים שיתחברו רגשית לחומר שלך,
ויהיו מחויבים. כמובן שתמיד רציתי להיות כוכב רוק, להוסיף בס ותופים, אבל
מתישהו הבנתי שהחומר שאני כותב לא עונה להגדרה של "רוק", מה גם שלדעתי לא
הייתי יוצא אמין הבמה ככוכב רוק...
גם במוסיקה – אנחנו לא יכולים להיות משהו שאנחנו לא בחיים. (חוץ ממאיה
בוסקילה – נערת פלייבוי שרק אצלנו בארץ יכולה להיות "זמרת השנה").
|
|
על הופעה לפני קהל:
ההרגשה בהופעה מול קהל היא בפשטות – ההרגשה הכי טובה שאפשר להרגיש. זה מלטף
את האגו, זה נותן לך לגיטימציה לקבל תשומת לב, זה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות
לאנשים כמוני... האדרנלין בהופעה טובה הוא כ"כ גבוה, וההרגשה היא כ"כ בשמיים,
שלמחרת אתה מרגיש פשוט חרא. כמו נרקומן. זה הפך להיות כל כך מתוסבך אצלי,
שכבר בסוף ההופעה כשמקבלים את המחמאות, אני מתחיל להתבאס, כי אני יודע כמה רע
אני הולך להרגיש מחר. וזה עוד סתם מהופעות קטנות במועדונים בת"א או ב-MOOFA
PUB. תחשבי מה יקרה אם אני אצליח באמת – אני כבר חוסך לפסיכולוג...
התפנית מבחינתי בה הפסקתי להתרגש לפני הופעה והתחלתי ליהנות מכל הקטע, הייתה
בפברואר 2003 בקונצרט הבוגרים ההוא במתנ"ס בספיר. עד אז הייתי מתרגש מאוד
לפני כל הופעה, וגם במהלכה. ואז, כשישבתי בקהל וחיכיתי לתורי, והרגשתי שוב את
ההתרגשות הזאת, אמרתי לעצמי שאם כאן, מול הקהל הביתי אני מתרגש, אז איפה אני
כבר לא אתרגש? ובאותה שנייה התחלתי להרגיש כמו בחדר שלי בבית, ומאז אני נהנה
הרבה יותר בהופעות ומתרגש הרבה פחות.
דוגמה לקהל גרוע? אולי כשהופעתי מול 13 זקנים באיזה קיבוץ עם שחקנית שמספרת
סיפורים. הם פשוט ישבו כמו חבורה של אנשים שמחכה לפרוקטולוג שיביא את
החוקן... אבל שוב, מהופעות כאלה מתחשלים הכי הרבה.
על שיתוף פעולה עם חברים מהערבה:
שיתוף פעולה מוסיקלי יש לי באופן אישי עם מירון אגר, שהוא גם חבר קרוב כאמור.
אנחנו בשנה הראשונה ברימון היינו מנגנים המון ביחד, היום אנחנו מתעסקים מספיק
עם מוסיקה לבד, שכשנפגשים, כבר בא לנו לעשות דברים אחרים כמו לשחק פינג פונג
או לראות את "שרק 2" בקולנוע.
עם כל השאר לא יוצא לי לשתף פעולה, למרות שאת גיל לחוביצר יוצא לי לראות מדי פעם
בהופעה זו או אחרת. (עוד תסבוך מתקופת הקונסרבטוריון – גם אם אני אצליח כמו
שלום חנוך, אני תמיד אמשיך לקנא בבחור הזה... מוכשר לאללה).
על הקשר עם הערבה היום:
בערבה ביקרתי בראש השנה, ואני משתדל להגיע כמה שיותר, תוך התחשבות באלו
שנוכחותי גורמת להם לטראומה נפשית עמוקה, או להעלאת זיכרונות לא נעימים.
לאחרונה החל מחזור ט"ז להתחתן ולהתבולל עם אנשים שגדלו צפונית לעידן (טפו,
טפו.) אז אנחנו נפגשים יותר, והייתי שמח אם היינו נפגשים אפילו עוד יותר.
לסיום, אני רוצה לבקש סליחה, לרגל יום הכיפורים, משכני למושב אורי בראל,
שתרנגולותיו נטרפו ע"י כלבתי, לילה כשהיינו ילדים, ועד עכשיו לא התנצלתי
בפניו.
כמו כן, שנה טובה לכולם, קחו את החיים בקלות ובהומור – יש לנו רק סיבוב אחד
להעביר בכוכב הזה....
יאללה ביי
ניר
אנו מאחלים לניר הצלחה גדולה בהמשך דרכו והעיקר שמרו על קשר!!!
|
יש בך אותי / מילים ולחן:
ניר אמבר
כשאת מספרת לי
מה שסיפרת לפסיכולוג
אני מתחיל להתאהב בך מחדש
יש בך משהו כשאת עצובה
יש בך משהו כשאת חלשה
אני מרגיש שיש בך אותי
כשאת לא רוצה אותי
את מקבלת את כולי במבוכה
מנשקת ובוכה
יש בך משהו יותר אמיתי
יש בך משהו יותר מהותי
וזה טפשי, שיש בך אותי
אל תחכי שאתבגר
אל תכעסי אם לא אוותר
כשאת איתי
אני אוהב את עצמי קצת יותר
כשאת מביטה אליי
אני כבר לא מרגיש עוד צורך לדבר
עוד מילה אחת יותר
את יודעת מה דעתי
את רואה את נשמתי
אני מרגיש שיש בך אותי
אל תחכי... |
לחץ להוריד את השיר בפורמט MP3
|
|
ובגיליון הבא נארח במדור זה את גיורא ואיילת מצפון . |
|
שוחחה עם ניר - אסתי סלע מעין יהב.
מערכת מגזין "כל הערבה" מוכנה להיענות לאתגר למצוא בשבילכם חברים מתקופת
"שיטים" שאבדו לכם.
נסו אותנו!
|
חשיפת יתר
|
במדור זה נביא מדי פעם צילומים של צלמים מהערבה. לא צריך להיות צלם מקצועי כדי להתארח
במדור זה (אם כי אפשר..) מספיק להיות חובבי צילום עם אוסף תמונות מעניין.
והפעם: רם יזהר |
רם מנהל את הטרנזיט בעין חצבה. הוא מסתובב עם
מצלמה (רגילה - לא דיגיטלית) בכל מקום - לא זז בלעדיה ומיד שקורה משהו -
המצלמה נשלפת... הוא נהנה במיוחד לצלם אובייקטים שגרתיים בזוויות לא
שגרתיות ורבים מן הנושאים שלו קשורים לחקלאות.
|
|
גלגלים בזריחה: כל שנה מחליפים את הטפטוף בכל
השטח. אחרי הפריסה המוני הגלגלים הריקים
יוצרים דגם מיוחד במינו בשעת הזריחה. |
|
הסבת תפקיד לעץ:
בשנה שעברה, בנר ראשון של חנוכה, פגע ברק בשלוש ושינגטוניות מאד ותיקות
(40 מ' גובה) . כדי שהעצים - אשר צמרותיהם בערו כלפידים - לא יתמוטטו
על הבית - מהרו לכרות את העצים הבוערים בעזרת משור חשמלי .
בתמונה: העצים הגדועים או "הלויתנים" בפי רם, מיד עם אור ראשון. (חסרה
תמונה של העצים הבוערים בשל העובדה הפשוטה שרם היה באותו רגע במקלחת..)
ביוזמה של רם - הגדמים הפכו עד מהרה לכסאות מלכות ...כדי להדגים את
הענין
מהר רם להושיב על כסאו את המלך - פרי יצירת עכברו.. |
|
|
|
|
צילום: רם יזהר/עין חצבה
|
האמת
מביטה בי /נתי בר-שלום |
|
השעות היפות שאחרי הלימודים
כל בוקר הייתי פוסעת אל
בית הספר בלב דואב וברגלים כושלות, וכל רצוני היה לשחק בהפסקות. ההפסקות
זכורות לי יותר מכל השיעורים; בהפסקות ביליתי בנעימים, וחיכיתי בכיליון
עיניים לסוף הלימודים. כשהפעמון הגואל סוף סוף בישר את סיום הלימודים, יצאתי
במחולות וריקודים בדרך הביתה, לעשות חיים. בית ספר "ארלוזרוב" בו למדתי היה
בית חינוך לילדי עובדים. באחד במאי, חג הפועלים, צעדנו בחולצות כחולות ודגלים
אדומים, כשאנו נושאים לפידים. שרנו בהתלהבות את "האינטרנציונל", זקופים וגאים
על היותנו בני פועלים.
בית הספר "ארלוזרוב" שכן בצמוד לבית ספר דתי יוקרתי בשם "מעלה". כל יום בתום
הלימודים היינו חוגגים, מיידים אבנים ומחליפים גידופים משני עברי הגדר.
הפזמון החוזר היה: "מעלה בית-כיסא", והתשובה לא איחרה לבוא: "בית חינוך בית
לכלוך!" כשגמרנו את הקללות, נחפזנו למטע התאנים להמתיק לנו את החיים. ממש
ביציאה מבית-הספר הייתה חומת אבנים ומאחוריה עצי תאנה עתיקים, עמוסים פרי
עסיסי. בכל יום היינו מטפסים על החומה ומתגנבים למטע, למלא את כרסנו בפרי
העסיסי. אך הצרה הייתה שבכל יום היה עלינו לטפס גבוה יותר כדי להגיע לתאנים.
מאחר שהייתי זריזה ובעלת רגלים דקות וגמישות, התנדבתי להיות הטפסנית הראשית.
יום אחד שטיפסתי לצמרת העץ וקטפתי שפע של תאנים בשלות, הכנסתי אותן לתוך
מכנסי ההתעמלות שלי שהיו צמודות לרגליי בגומי. הנוזל הלבנבן והחריף טפטף
מהגבעול וצרב אותי במקום הכי עדין, אבל אני לא ויתרתי והמשכתי לקטוף ולקטוף.
. . כשירדתי מהעץ זללנו דיינו, ורק תאנים בודדות נשארו בתוך מכנסיי ההתעמלות
שלי, כי רציתי להביא אותן לאמי. רצתי הביתה כל עוד רוחי בי, וכשהגעתי לחדר
רוקנתי את התאנים על הרצפה ופרצתי בבכי נורא. שעות ארוכות ישבתי בגיגית מים
ולא חדלתי לבכות.
כשנגמרה עונת התאנים מצאנו לעצמנו עיסוקים אחרים. הלכנו למזבלה הקרובה לחפש "מציאות".
כשחיטטנו בזבל ומצאנו שם שפע של קונדומים, ומאחר שלא ידענו למה הם משמשים,
ניפחנו מהם בלונים מכל הגדלים. כשראה אותי אחי צבי מנפחת בלון, הוא תלש אותו
בזעם מפי וצעק במלוא גרונו: "זה רעל! זה רעל! תירקי את זה מיד!" והזהיר אותי
שוב ושוב בארשת פנים מחמירה מפני הנגע הרע הזה, הוא הסביר לי שאלה אינם
בלונים אלא תחבושות גומי ששמים על אצבעות עם מוגלה, לא פחות ולא יותר. אני
כמובן הפסקתי מיד לנפח קונדומים, והלכתי לי לחפש עיסוקים אחרים; אך ההרפתקה
הבאה הייתה מסוכנת באמת.
|
|
בצהרי יום נאה אחד בתום הלימודים, יצאתי עם
חברתי גאולה לקנות אסקימו לימון. כשחצינו את הכביש ראינו מולנו מכונית מפוארת,
ולידה שני גברים הדורים ומגונדרים. הם נשענו על מכוניתם המהודרת וצילמו זה את
זה בכל מיני תנוחות מרשימות, והעמידו פנים עליזות. עצרנו לידם ונעצנו בהם
עיניים סקרניות, והם כמובן הזמינו אותנו להצטלם ליד המכונית. קפצנו משמחה על
ההזדמנות הנפלאה, ונשענו בתנוחה מרשימה על המכונית ההדורה, מחייכות מלוא הפה
אל מול המצלמה.
כשנגמרו הצילומים, אמרו לנו האדונים הנכבדים שנבוא מחר באותה שעה כדי לקבל את
התמונות. היינו מאושרות מאד, ושמרנו את הדבר בסודי סודות; ולמחרת בתום
הלימודים יצאנו לקבל את התמונות המיוחלות. בעודנו חוצות את הכביש פגשה אותנו
יעל המחנכת ושאלה, "לאן אתן ממהרות, בנות?" ואנחנו התבלבלנו נורא וגילינו לה
את הסוד. "יפה מאד", אמרה, "לכנה קדימה בנות ואני אשמור עליכן מהצד."
צעדנו בבטחה לעבר המכונית, וראינו את שני האדונים מחייכים לעברנו ומנפנפים
בידיהם בשמחה. כשהתקרבנו שאלנו אותם בתום: "היכן התמונות?" הם סימנו לנו
להיכנס למכונית. לפתע חשנו שמשהו כאן לא בסדר, וסירבנו בכל תוקף להיכנס
למכונית. באותו רגע הם הפסיקו לחייך ודחפו אותנו בכוח אל תוך המכונית. המורה
יעל, ששמרה עלינו מהצד, זינקה מיד כנמרה והגיעה אלינו בריצה. כשהם ראו אותה,
הם הסירו את ידיהם מעלינו ונשענו על המכונית כאילו כלום לא קרה. "מדוע אתם
דוחפים את הבנות?" צעקה עליהם יעל, והם ענו לה בצרפתית שהם אינם מבינים עברית.
אבל יעל החכמה לא היססה, רשמה את מספר המכונית, ומיהרה לתחנת המשטרה.
כשהגעתי הביתה לא סיפרתי דבר לאמי, כי מעולם לא סיפרתי לה על עצמי. אבל בשעות
הערב הופיעה אצלנו יעל המורה. היא סיפרה לאמי את כל המעשה, והוסיפה בגאווה
שהמשטרה עצרה את שני העבריינים, המוכרים כחוטפי ילדים. בזכותה של יעל המורה
האמיצה ניצלנו מסכנה, והמשטרה הצליחה ללכוד את שני העבריינים המסוכנים; אבל
בעבורי היה זה סוף הבילויים. |
הסיפור לקוח מתוך מקבץ הסיפורים של נתי בר-שלום:
האמת מביטה בי.
בגיליונות הבאים נתוודע לעוד סיפורים מרתקים מאותו מקור.
רוצים להגיב לסיפורים של נתי? כתבו אליה
לאימייל
|
חידה |
מה כאן בלתי אפשרי?... צולם ב22.7.04- בשוק הכרמל.
|
|
שלחה: לאה שטוקלמן /עין יהב בין הפותרים נכונה יוגרלו פירות וירקות
מבציר יולי בערבה... |
עקרב על האף ופרפרים בראש |
|
לא, זה לא מפלסטיק...
אלי אופיר, שהוא גם צלם של הנשונאל גאוגרפי והספרי בר"ג, מארגן ימי הולדות ואטרקציות עם חרקים וחיות מיוחדות. בעזרתם הוא מלמד ילדים לקבל ואולי גם לאהוב את השונה והפחות
פופולארי.
בתחילה הילדים נבהלים ונרתעים אבל עם הזמן הם מתאוששים ומוכנים להחזיק וללטף את החיות.
אלי משתמש הרבה בהומור. את החיות הוא מכנה "איכסה פיכסה ו"סדאם חוסיין"..
הילדים נפגשים בין היתר עם נחשים ועקרבים, אלמנה שחורה, ג'וקים ענקיים
טרנטולות ועוד...
|
שחר חריט עם עקרב שחור |
|
|
נעמה עובד עם פרפרים |
עוז עובד עם נחש |
|
בין תמר המקראית לעיר
אובות |
איפה שוכנים אבנים
עתיקות, עצים עתיקים יחד עם אהבת ישראל?
|
מי שגר בערבה, לא הולך שולל אחרי השם ויודע, שעיר אובות היא לא ממש עיר.. אפילו כפר לא.
בעצם, מעטים יודעים מה בדיוק קורה שם וכבר זמן רב אנחנו תוהים לפשר הקרוונים שמפוזרים באזור ומהי בעצם "תמר המקראית".
יצאנו לברר עבורנו ועבורכם מה מסתתר במקום - ומסתבר שהרבה יותר ממה שחשבנו. ולקינוח - עוד הפתעה...
|
|
|
מתחם הקרוונים - מגורי הקבוצות - בתמר המקראית
|
אשר סופר ארח אותנו בקרוון המושקע שלו. אשר מתגורר במקום כבר קרוב לשלש שנים. לפני שהגיע לערבה היה נהג אוטובוס של חברת טיולים בחיפה. במסגרת
עבודתו, פגש את דואן קוקסון ממדינת מישיגן בארה"ב - דר' לתיאולוגיה (כומר) העומד בראש עמותה אוהדת ישראל בשם : "Blossoming Rose" ונוהג
להגיע לעיתים קרובות עם קבוצות לטיולים בישראל.
בין הפרויקטים שהעמותה עשתה למען ישראל היא גם עזרה בפיתוח אתר העתיקות שבתמר המקראית. הקשר שיש לעמותה עם
המקום התחיל עוד בימי החפירות, שם עזרו במתנדבים וכספים והתעורר רצון להמשיך בפיתוח המקום. אשר לקח על עצמו את מלאכת העשייה. הוא מעיד, כי כאן התחילו החיים האמיתיים
שלו.
|
|
אשר סופר: "המעבר לערבה - ההחלטה הנבונה ביותר שקבלתי בחיי"
|
הפיתוח כאן אינו כולל חפירות אלא אחזקה ופיתוח של האתר וסביבותיו. במקום ניטעו עצים רבים – תרומת קק"ל (מצפים לתרומות נוספות כדי להמשיך בנטיעות)
נפרשו צינורות טפטוף, חשמל ומים המקום נוקה מהזבל הרב שהצטבר, קרוונים במתחם הוכשרו למגורים ומדי חורף הם קולטים קבוצות שנותנים יד לטיפוח המקום. דיירי הקרוונים הם לאו דווקא
צעירים. אשר מספר על "בחור" בן שבעים +, שלאט לאט ובסבלנות בנה עיגולי אבנים סביב כל העצים, כאשר הוא נעזר במריצה להבאת האבנים הגדולות.
אותם אמריקאים אוהדי ישראל, מטיילים בארץ וגם מסייעים בשמירה, תחזוקה וטיפוח אתר העתיקות, הפארק הצעיר וכמובן עץ השיזף העתיק (גילו מעורך בין 900 ל1200-
שנה!) -פנינה ייחודית אליה עולים לרגל. המתנדבים נשארים לפרקי זמן קצובים ומממנים בעצמם את שהותם תמורת השירותים שהם מקבלים.
עם רשות העתיקות,קק"ל, בי"ס שדה חצבה והמועצה האזורית ערבה תיכונה מתקיימים קשרים חיוביים ושיתוף פעולה מלא.
|
|
חדש מול ישן: עץ השיזף העתיק והחורשה החדשה בתמר המקראית.
|
|
את רוזמרי טראפ בת ה- 72 פגשנו כשהיא תולה כביסה. האם השם Von Trapp מצלצל מוכר? ואכן, רוזמרי היא אחת הבנות (השמינית) למשפחת טראפ,
אותה משפחה מוסיקלית מפורסמת שכולנו מכירים מ"צלילי המוסיקה",אשר עזבה את אוסטריה בשנת 1938 לורמונט- ארה"ב מאימת הנאצים.
|
משיחה עימה התברר לנו שהיא ותיקה במקום ונוהגת לבא לכאן מידי פעם.(כרגע מתכננת לשהות חצי שנה במקום). אישה מקסימה אוהבת ישראל שבאה לכאן מתוך תחושת
שליחות ותורמת בנדיבות להעלאת רמת החיים של יושבי תמר המקראית.
לדף הנוסטלגיה – צלילי המוסיקה
(שימו לב – יש מוסיקת רקע) |
|
רוזמרי משתתפת בנטיעת החורשה, בביקורה הקודם בארץ |
|
|
בנוסף לחברי העמותה גרים במקום זוג גרמנים ששיכים לעמותה אחרת, אף היא אוהדת ישראל, אשר עוזרים גם הם בטיפוח ואחזקת
המקום.
בצד השמאלי של הכביש היורד לצין התמקמה בקרוונים קבוצה דנית שבהשקפתה הדתית מאמינה בהקמת בית מקדש שלישי ונודדת באירופה וישראל עם המסר הזה. אותה משפחה הביאה לפני זמן קצר
קבוצה של ילדים
מבית השנטי בתל אביב, שהצטרפה לקבוצה של ילדים דנים בפעילות מדברית בת
שבוע. הרעיון המקורי (שלא יצא לפועל) כלל גם ילדים ערבים מבית לחם. לאור ההצלחה לה זכה הפרויקט, יש כוונה לפתח ולהמשיך את הרעיון עם ילדים מכל העולם,במטרה לקרב לבבות בין
הדתות.
יש להפריד הפרדה גמורה בין מתחם העתיקות ומה שמסביבו המזוהה עם תמר המקראית, לבין עיר אובות שממנה נשארו כמה מבנים, בהם מתגוררים רחל – אלמנתו של פרלמוטר
ומשפחה של גרמנים (ללא קשר עם המשפחה השנייה שהוזכרה) להם 8 ילדים שחלקם לומדים ב"שיטים". הם מעונינים להתגייר ולהישאר בארץ ואין להם שום קשר לתמר
המקראית ולאתר העתיקות. . |
|
|
תוכנית הפיתוח של המקום |
הממצאים הרבים מהאתר מאופסנים היום בארגזים והם אמורים להוות בסיס למוזיאון לתולדות המקום (ואולי לתולדות הערבה בכלל..) שיוקם במקום וישולב במרכז מבקרים . אשר
מציין, שחשיבות האתר גדולה, משום שאלו שרידי הישוב היהודי הקדום ביותר מתקופת בית ראשון שנמצא באזור. בין היתר מדובר על שחזור של שרידי מצודות ומבנים כמו בית ארבעת
המרחבים – בית טיפוסי לתקופת בית ראשון ועדות לחיים יהודיים בערבה. אוניברסיטה אמריקאית נרתמה לחקור את הנושא ולבנות בית דומה באתר שכבר סומן.
|
|
שרידי "בית ארבעת המרחבים" - בית יהודי טיפוסי שישוחזר |
|
אנו מאחלים לאשר סופר הצלחה ומקווים להמשך שיתוף פעולה פורה עם הרשויות המקומיות. אם קרבנו בכתבה זו, ולו במעט,
את תושבי הערבה למה שקורה "ליד הבית" – דיינו. הַמַּיִם הָאֵלֶּה יוֹצְאִים אֶל-הַגְּלִילָה הַקַּדְמוֹנָה, וְיָרְדוּ, עַל-הָעֲרָבָה;
וּבָאוּ הַיָּמָּה, אֶל-הַיָּמָּה הַמּוּצָאִים וְנִרְפּאוּ הַמָּיִם.
יחזקאל, פרק מ"ז ח' |
|
ראיון וכתבה: אסתי סלע, גילה טל |
הבלוג של איל |
|
|
הפרלמנט |
פעמים רבות הזכרתי עד כמה זה חשוב לדבר ולדסקס על כל הסוגיות החשובות עם חברים ועמיתים.
דבר אחד ברור, לאנשים שונים, דרכי פעולה שונות ודרכי חשיבה שונות גם כן..
כאן לא מדברים רק על זני הפלפל האחרונים או שיטות שיווק, מחירים, וריסוסים, כאן גם מדברים על דברים רציניים:
- מה ההערכות לגבי נושא זה או אחר שיהיה באסיפה ?
- לאשר שיפוץ ברכה ב800,000- ₪ ?
- להפריט את התמרים ?
- איפה מקום הבילוי העכשווי, ועד כמה אפשר לסמוך על שר החקלאות ?
- מה עושה הנוער בימים אלו ? ואיפה הם היו שהם חזרו כל כך מאוחר אתמול...? |
|
|
אבל אל תקבלו את הרושם שכאן בפרלמנט שלנו אנחנו מקבלים החלטות או הכרעות או בכלל מסכימים.... מה פתאום!
אם היינו עושים דבר מטופש שכזה על מה נדבר מחר ? על מי נרכל ואת מי נכסח...?
הפרלמנט שלנו נפגש כל יום בין 16:30- 17:30 בקפה בר מואה, אז אם אתם מזדמנים בשעות אלו לסביבתנו, תרגישו חופשי להצטרף אלינו, לשמוע או להשמיע דברי
חוכמה או לא , לקבל עצת חינם טובה או לא , או סתם לשתות קפה טוב בחברותה טובה |
|
איל פוליקר/ צופר |
מן המגירה
|
|
|
יערת הדבש/עידן
עיבוד תמונה: ג'ודית אברהם/חצבה |
עוד תמונות מספרות |
חג המעלות בצופר 8.10.2004
|
|
צילם: גלעד לבני /צופר |
פיגוע ליד הבית |
כאשר אירעו הפיגועים בסיני, ב-7.10 בערב, התגייסה הערבה לעזרה. שבע כהן, אחות
עין יהב מספרת:
|
הידיעה על הפיגוע הגיעה אלינו ממד"א - דרך
הקב"ט - דרור שלו. כל האמבולנסים של הערבה יצאו לעזור: אחות מושב פארן -
מילכה עם
אביב שפירא, אחות מושב צופר - גילת עם ערן רגב ואני
(שבע) עם גיא לב - מעין יהב.
כמו כן הגיעו איציק מעוז מחצבה ושי פישטון מעידן.
יצאנו מיד, והגענו למקום כשעה וחצי אחרי האירוע.
התארגנו והאנשים חולקו לפי כישורים . נאלצנו להמתין זמן רב לפני הכניסה
לשטח.
במקום היו אמבולנסים רבים וכוחות צבא.
המלון עצמו היה הרוס, בעקבות הפיגוע פרצה שרפה גדולה במקום, השרפה כבר כובתה אבל העשן היה רב. הרבה מצרים עמדו מסביב. הפצועים כבר חולצו והיה רק חילוץ גופות.
(יחידת החילוץ של הערבה לא הורשתה להיכנס ולעזור בחילוץ) בין הניצולים היו
הרבה פגועי כוויות.
אנחנו בעצם חיכינו לפצועים שהגיעו מראס אל שטן ובהם עזרנו לטפל.
המצרים היו די בחוסר אונים בשל מחסור באמצעים. הישראלים (בלית ברירה)
נאלצו לגלות הרבה סבלנות. רבים היו בהלם, אבל מצד שני, היו רבים שהכריזו
שלמרות הכול יחזרו לסיני...
מקרה דומה בו השתתפתי היה חילוץ ברעידת האדמה בתורכיה, אבל שם הפגיעות
היו שונות . |
|
רגע אחרי - המלון בטאבה אחרי הפיגוע.
מתוך מוסף ידיעות אילת. |
|
|
חוף קסום בדהב - רגע לפני הסערה. צלם מיכה מודן בראש השנה תשס"ה .
|
צילום: שבע כהן /עין יהב. |
|
מעקב |
בגליון מס' 9 התבשרנו על סופו של האווז.
שים ניב מתנדב לספר לנו על ראשיתו של אווז מיוחד:
אותו אווז מיתולוגי בקע מביצתו יחד עם 8 אחים ואחיות.
לאחר זמן לא רב הייתה חצר פינת החי שהוקדשה לעניין - קטנה מדי והחברה הורשו להסתובב חפשי חפשי בדשא.
ההורים שלהם היו תוקפניים במידה כזו שהצליחו לשמר צאצא אחד בלבד. הם היו עורכים מסעות של עד 300 מטר מן הבית ומאד מפחידים את מי שניסה להתנכל להם.
המראה היה מאד פסטורלי עם שמץ אירופאיות ואולם בסופו של יום ובתחילתו הם תמיד רבצו ליד הבית.
הוריה [ אשתי ] הגישה אולטימטום ובחוגי המשפחה נשקלה אפשרות השארת האווזים או בעלת הבית. ההורים הועברו אל שאול רוקח לצורך שמירה בנוסח רומי [על רומא שמרו עדרי
אווזים שהיו מתריעים על כל מי שהתקרב אל העיר] והבן ששמו היה " מולי " הועבר אחר כבוד לספיר. |
|
|
מיד עם שחרורו פרץ בדהרה פראית לכיוון הכביש הראשי שהוא כידוע הפוך מכיוון המים שם. נדרשה חצי שעה מייגעת של מרדפים והכוונות עד שטבל
סוף סוף במים הקרירים.
מאז ביקרנו אותו מדי בואנו לאגם.
בהתחלה עוד היה מגיע בריצה כשהייתי שורק את שריקת האוכל אבל במשך הזמן מצא אהבות אחרות [ ע"ע ג'וחא ] ואנחנו נהנו להתבונן בו
ובשרידותו המופלאה. מי יתננו אווז- או זוג-חדש. |
|
שים ניב / חצבה
|
ועדכון למעונינים: שני אווזים שהובא לנסות להוות תחליף לאווז
המפורסם לא שרדו יותר משבוע. נטרפו כנראה ע"י כלבים. יודעי דבר מספרים שכנראה היו
קצת רכרוכיים למשימה...
|
רק בצחוק...
|
שקט משחקים
מדי גיליון נביא כאן משחק און ליין שיגרום לכם לבזבז עוד קצת זמן מול המחשב ובאינטרנט...
והפעם:
ערבוב צבעים : יש להקיש על הנקודות למטה, עד שצבע הכדור
זהה לצבע הטבעת שמעליו תנו גם לילדים לנסות. |
|
|
"אבא" שואלת שיר הקטנה "מה זה מין?"
האבא הצעיר מופתע. שיר רק בכיתה א' . וזה נראה לו קצת מוקדם להתחיל בחינוך מיני, אבל הוא לא מתחמק ומספר לה על הדבורים והפרחים ואח"כ על הזרע והביצית.
הוא חושב לעצמו "למה אני הולך סחור סחור? אם היא רוצה לדעת על מין עדיף שאסביר לה בדיוק , אחרי הכל היא ילדה אינטלגנטית והמסתורין רק יגבירו את הסקרנות", ואז הוא מתחיל להסביר לה
על איברי המין, על אוננות, מין קבוצתי, מין אוראלי, מין אנאלי, זנות, סרטי מין ועל ויברטורים.
פתאום הוא תופס שאולי הוא מגזים קצת ושואל את שיר: "רגע, למה בעצם את שואלת על מין? "
"כי המורה אמרה שמחר היא תלמד אותנו על ארבעת המינים" אומרת הקטנה. |
|
להתראות במגזין הבא! |
תגובות? הערות? בקשות - שלחו אלי
מה אהבתם, מה פחות.. היכן להוסיף ואיפה לגרוע..
|