תחבורה ציבורית ליישובי הערבה

כל מה שיושב לכם על הלב, ולא מתאים לפורום אחר.
כדי לכתוב יש להרשם לפורום.

מנהל: גילה טל

תחבורה ציבורית ליישובי הערבה

הודעהעל ידי בולדוזר » יום שישי 15 אוגוסט, 2008 5:29

תחבורה ציבורית ליישובי הערבה.
בעידן של התחממות הכדור והתייקרות הדלק ישנה מגמה כללית לעודד שימוש בתחבורה ציבורית.
ייתכן ואפשר להסדיר קו פנימי (בתשלום - לא מבקש נדבות) עם האוטובוסים של המועצה.
ובנוסף העלויות יכוסו גם ע"י משרד התחבורה (כמו שאגד מקבל עבור קוים שאינם נושאי רווחים).
שווה בדיקה ע"י החברה לפיתוח!
בולדוזר
 

תחבורה ציבורית

הודעהעל ידי חימקה » יום שישי 15 אוגוסט, 2008 17:45

הרעיון שלך טוב, ואפילו מצויין, אך לצערי כמו שאתה רואה , זה לא מעניין אנשים,
הם לא מבינים למה צריך לחסוך, והמועצה היקרה, בטח תגיד "אין תקציב" אתם יודעים כמה זה עולה?
חימקה
 

תחבורה ציבורית

הודעהעל ידי גידי » יום שישי 15 אוגוסט, 2008 19:17

בולדוזר , כל הכבוד אחלה של רעיון.
חיימקה, למה להיות פסימי ?
שבת שלום
גידי
גידי
 

הודעהעל ידי בולדוזר » יום שבת 16 אוגוסט, 2008 5:12

מי צריך תחבורה ציבורית.
א. כ-1000 ואולי יותר עובדים זרים, לטיפול רפואי, ליציאה לכביש ועוד.
לכולם אין רכב.
ב. ילדים שרוצים לקפוץ לחברים ביישובים.
ג. עובדים שאינם מקבלים הוצאות רכב.
ד. כאלו שמעדיפים לחסוך גם אם יש להם את האפשרות לנסוע ברכב שלהם.
אוטובוס אחד שיוצא עם 20 נוסעים חוסך מאות שקלים של הוצאות בדלק וזמן של הנהגים.
ה. אנשים שאין להם רכב משלהם, כן גם להם ובמיוחד להם יש את הזכות לתחבורה ציבורית כנהוג ברחבי הארץ!
בולדוזר
 

הודעהעל ידי אילן הכלכלן » יום שבת 16 אוגוסט, 2008 7:27

לכל אלו שמנית ניתן להוסיף עוד סיבה טובה מדוע כן ללכת על תחבורה ציבורית.
ובכן ההוצאה על רכב היא הוצאה כבדה למשפחה של שכיר (תושב ספיר למשל).
אני מניח שתושבים לא מעטים מחזיקים רכב משום שאין להם פתרון של תחבורה ציבורית ובכך מעמיסים הוצאה כבדה על תקציבם שאינה מתאימה להכנסות שלהם.
אני אישית יודע על כמה מקרים כאלו.
כלומר לא ניתן לומר שהתושבים מחזיקים רכב ועל כן אין צורך בתחבורה ציבורית אלא שחלקם מחזיקים רכב משום שאין תחבורה ציבורית מסודרת.
מתחת לסף הכנסה מסוימת לא מוצדק להחזיק ברכב.
כמו גם שניתן ורצוי ליצור באזור היצע שיספק את הביקוש למוצרי צריכה בסיסיים (שוק מסודר ומרכז מסחרי) שיפחית את התלות של התושבים ברכב שמשמש בעיקר למסעי קניות של מאות קילומטרים.
אילן הכלכלן
 

הודעהעל ידי יודעת » יום שבת 16 אוגוסט, 2008 11:39

בערבה הדרומית - חבל אילות יש אוטובוס כזה שעובר כמה פעמים ביום בזמנים מסויימים בכל הקיבוצים, מגיע לאילת וחוזר.
רעיון נהדר!
יודעת
 

הודעהעל ידי בולדוזר » יום שבת 16 אוגוסט, 2008 15:41

אפשר גם פעם בשבוע איסוף פנימי באזור ותחנה סופית בדימונה.
הנוסעים יחוייבו לקנות כרטיסי הלוך חזור בכדי להבטיח תפוסה מלאה בשני הכיוונים.
ביום שישי למשל כאשר אין בית ספר ואז האוטובוס ממתין כמה שעות בדימונה וחוזר.
לפני יותר מ-20 שנה היה כבר סידור שכזה בערבה (בחינם) וחבל שהופסק.
בולדוזר
 

הודעהעל ידי עובר ושב » יום ראשון 17 אוגוסט, 2008 5:02

קו פנימי כהכנה למרפאה אזורית.
בכדי לאפשר מרפאה אזורית צריך שתהייה תחבורה צובורית כך שגם חסרי הרכב במושבים, בעיקר עובדים זרים, יוכלו להגיע ולחזור בעצמם.
אחת הטענות שהועלו ובצדק ע"י המושבניקים הייתה שמרפאה כזו תחייב אותם לנסוע פעם או פעמיים בשבוע עם העובדים שלהם לטיפול רפואי.
גם האוכלוסייה המזדקנת תוכל לעשות שימוש בקו שכזה למי שקשה לו לנהוג.
עובר ושב
 

הודעהעל ידי יאכנה » יום שני 25 אוגוסט, 2008 18:18

חייבים לעשות כבר תחבורה לערבה!!!!!!!
יאכנה
 

מרפאה אזורית- לא תקום.

הודעהעל ידי חבר » יום חמישי 28 אוגוסט, 2008 13:49

יאכנה כתב:חייבים לעשות כבר תחבורה לערבה!!!!!!!


תפנים, לא תהיה מרפאה אזורית.
חבר
 


חזור אל פורום תגובות

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד

cron