על שנאת חינם

בזמן האחרון במדינה, בערבה ובכל פינה, בולטת השנאה, טינה, קינאה , הרוע
ולכן אנו ניראים כך!
אולי אם נשקיע קצת מחשבה, נסתכל ונראה תוצאה רעה מה גרמה, אולי נירגע ,
אנשים שמשקרים למען "כבודם", ואנשים נרמסים על לא עוול בכפם, וישנה שתיקה מובהקת של התושבים, כמו היו עיוורים, והכל עובר לסדר היום ואי שם באחד הבתים משפחה נפגעת, למה? כי מישהי או מישהו החליט שכבודו נרמס ושקרים וכזבים זה חלק מניפוח אגו, או הבראה עצמית..
אז אנא ממכם תושבים יקרים אולי מהבוקר כל אחד יקום עם יד על הלב ויחשוב :מתי ראיתי את שכני ומה שלומו? כמו כן במי פגעתי אתמול ולמה? ואולי במחשבה שנייה סליחה
תפתור את כל הבעיה להודות בטעות זאת, אני רואה זאת כגדולה.
על אהבת האדם דיברו תנאים מרכזים ואמרו עליו שהוא "כלל גדול בתורה" (ר' עקיבא) או "כל התורה כולה על רגל אחת" (הלל הזקן).
חז"ל לא הסתפקו בהדרכה כללית לאהבה, אלא גזרו מכך הלכות שונות ובהם להעניש חוטא באהבה ולא בשנאה ובנקמה. (סנהדרין נב/ב) ולבחור לאדם שראוי לעונש," עונש שיסבול בו פחות."
ולכן אנו ניראים כך!
אולי אם נשקיע קצת מחשבה, נסתכל ונראה תוצאה רעה מה גרמה, אולי נירגע ,
אנשים שמשקרים למען "כבודם", ואנשים נרמסים על לא עוול בכפם, וישנה שתיקה מובהקת של התושבים, כמו היו עיוורים, והכל עובר לסדר היום ואי שם באחד הבתים משפחה נפגעת, למה? כי מישהי או מישהו החליט שכבודו נרמס ושקרים וכזבים זה חלק מניפוח אגו, או הבראה עצמית..
אז אנא ממכם תושבים יקרים אולי מהבוקר כל אחד יקום עם יד על הלב ויחשוב :מתי ראיתי את שכני ומה שלומו? כמו כן במי פגעתי אתמול ולמה? ואולי במחשבה שנייה סליחה
תפתור את כל הבעיה להודות בטעות זאת, אני רואה זאת כגדולה.
על אהבת האדם דיברו תנאים מרכזים ואמרו עליו שהוא "כלל גדול בתורה" (ר' עקיבא) או "כל התורה כולה על רגל אחת" (הלל הזקן).
חז"ל לא הסתפקו בהדרכה כללית לאהבה, אלא גזרו מכך הלכות שונות ובהם להעניש חוטא באהבה ולא בשנאה ובנקמה. (סנהדרין נב/ב) ולבחור לאדם שראוי לעונש," עונש שיסבול בו פחות."