עמוד 1 מתוך 1

תחבורה ציבורית ליישובי הערבה

הודעהפורסם: יום שישי 15 אוגוסט, 2008 5:29
על ידי בולדוזר
תחבורה ציבורית ליישובי הערבה.
בעידן של התחממות הכדור והתייקרות הדלק ישנה מגמה כללית לעודד שימוש בתחבורה ציבורית.
ייתכן ואפשר להסדיר קו פנימי (בתשלום - לא מבקש נדבות) עם האוטובוסים של המועצה.
ובנוסף העלויות יכוסו גם ע"י משרד התחבורה (כמו שאגד מקבל עבור קוים שאינם נושאי רווחים).
שווה בדיקה ע"י החברה לפיתוח!

תחבורה ציבורית

הודעהפורסם: יום שישי 15 אוגוסט, 2008 17:45
על ידי חימקה
הרעיון שלך טוב, ואפילו מצויין, אך לצערי כמו שאתה רואה , זה לא מעניין אנשים,
הם לא מבינים למה צריך לחסוך, והמועצה היקרה, בטח תגיד "אין תקציב" אתם יודעים כמה זה עולה?

תחבורה ציבורית

הודעהפורסם: יום שישי 15 אוגוסט, 2008 19:17
על ידי גידי
בולדוזר , כל הכבוד אחלה של רעיון.
חיימקה, למה להיות פסימי ?
שבת שלום
גידי

הודעהפורסם: יום שבת 16 אוגוסט, 2008 5:12
על ידי בולדוזר
מי צריך תחבורה ציבורית.
א. כ-1000 ואולי יותר עובדים זרים, לטיפול רפואי, ליציאה לכביש ועוד.
לכולם אין רכב.
ב. ילדים שרוצים לקפוץ לחברים ביישובים.
ג. עובדים שאינם מקבלים הוצאות רכב.
ד. כאלו שמעדיפים לחסוך גם אם יש להם את האפשרות לנסוע ברכב שלהם.
אוטובוס אחד שיוצא עם 20 נוסעים חוסך מאות שקלים של הוצאות בדלק וזמן של הנהגים.
ה. אנשים שאין להם רכב משלהם, כן גם להם ובמיוחד להם יש את הזכות לתחבורה ציבורית כנהוג ברחבי הארץ!

הודעהפורסם: יום שבת 16 אוגוסט, 2008 7:27
על ידי אילן הכלכלן
לכל אלו שמנית ניתן להוסיף עוד סיבה טובה מדוע כן ללכת על תחבורה ציבורית.
ובכן ההוצאה על רכב היא הוצאה כבדה למשפחה של שכיר (תושב ספיר למשל).
אני מניח שתושבים לא מעטים מחזיקים רכב משום שאין להם פתרון של תחבורה ציבורית ובכך מעמיסים הוצאה כבדה על תקציבם שאינה מתאימה להכנסות שלהם.
אני אישית יודע על כמה מקרים כאלו.
כלומר לא ניתן לומר שהתושבים מחזיקים רכב ועל כן אין צורך בתחבורה ציבורית אלא שחלקם מחזיקים רכב משום שאין תחבורה ציבורית מסודרת.
מתחת לסף הכנסה מסוימת לא מוצדק להחזיק ברכב.
כמו גם שניתן ורצוי ליצור באזור היצע שיספק את הביקוש למוצרי צריכה בסיסיים (שוק מסודר ומרכז מסחרי) שיפחית את התלות של התושבים ברכב שמשמש בעיקר למסעי קניות של מאות קילומטרים.

הודעהפורסם: יום שבת 16 אוגוסט, 2008 11:39
על ידי יודעת
בערבה הדרומית - חבל אילות יש אוטובוס כזה שעובר כמה פעמים ביום בזמנים מסויימים בכל הקיבוצים, מגיע לאילת וחוזר.
רעיון נהדר!

הודעהפורסם: יום שבת 16 אוגוסט, 2008 15:41
על ידי בולדוזר
אפשר גם פעם בשבוע איסוף פנימי באזור ותחנה סופית בדימונה.
הנוסעים יחוייבו לקנות כרטיסי הלוך חזור בכדי להבטיח תפוסה מלאה בשני הכיוונים.
ביום שישי למשל כאשר אין בית ספר ואז האוטובוס ממתין כמה שעות בדימונה וחוזר.
לפני יותר מ-20 שנה היה כבר סידור שכזה בערבה (בחינם) וחבל שהופסק.

הודעהפורסם: יום ראשון 17 אוגוסט, 2008 5:02
על ידי עובר ושב
קו פנימי כהכנה למרפאה אזורית.
בכדי לאפשר מרפאה אזורית צריך שתהייה תחבורה צובורית כך שגם חסרי הרכב במושבים, בעיקר עובדים זרים, יוכלו להגיע ולחזור בעצמם.
אחת הטענות שהועלו ובצדק ע"י המושבניקים הייתה שמרפאה כזו תחייב אותם לנסוע פעם או פעמיים בשבוע עם העובדים שלהם לטיפול רפואי.
גם האוכלוסייה המזדקנת תוכל לעשות שימוש בקו שכזה למי שקשה לו לנהוג.

הודעהפורסם: יום שני 25 אוגוסט, 2008 18:18
על ידי יאכנה
חייבים לעשות כבר תחבורה לערבה!!!!!!!

מרפאה אזורית- לא תקום.

הודעהפורסם: יום חמישי 28 אוגוסט, 2008 13:49
על ידי חבר
יאכנה כתב:חייבים לעשות כבר תחבורה לערבה!!!!!!!


תפנים, לא תהיה מרפאה אזורית.