פורום חדש בנושאי חינוך ילדים ובני נוער

מה שקשור לחינוך דור העתיד בערבה ולחינוך בכלל..
כדי לכתוב יש להרשם לפורום.

פורום חדש בנושאי חינוך ילדים ובני נוער

הודעהעל ידי גילה טל » יום שני 30 אפריל, 2007 23:19

הפורום הזה נפתח ע"פ בקשת הכותבים ואני מקווה שאמנם יעזור ללבן נושאים הקשורים בחינוך, בעיקר (כמו שמתבקש) חינוך כאן אצלנו בערבה.

אתם מוזמנים לקחת חלק בדיונים.

אני שוב חוזרת ומציעה להרשם ולכתוב כמשתמשים רשומים, מה שלא בהכרח כרוך בזיהוי. ניתן להרשם עם כינוי ולאו דוקא שם אמיתי ועם כתובת אימייל של שרת חינמי שאינה מזוהה. לכתיבה של משתמש רשום יש יותר משקל וגם הרבה יתרונות (אפשרות לערוך את ההודעה למשל - חשוב ביותר). הדיון היה הרבה יותר מסודר ופורה אם אותם כותבים יזדהו תמיד באותו שם ולא כל פעם בשם אחר.

מי שמוכן לקחת על עצמו את ניהול הפורום הזה (לא מסובך או קשה) מוזמן לפנות אלי - רצוי מישהו שפעיל ומתמצא בנושאי חינוך, אבל יתאים גם מישהו שסתם הנושא קרוב לליבו..
נערך לאחרונה על ידי גילה טל בתאריך יום שני 07 מאי, 2007 6:33, נערך פעם אחת בסך הכל.
גילה טל
"אינטרנט ערבה"
סמל אישי של המשתמש
גילה טל
Site Admin
 
הודעות: 276
הצטרף: יום חמישי 28 ספטמבר, 2006 17:57

מנהל פורום

הודעהעל ידי דני » יום שני 30 אפריל, 2007 23:35

גילה ,
מעטים האנשים המבינים בחינוך ורבים המתיימרים לחשוב שהם מבינים בחינוך כי הרי את מי שמוביל בחינוך כבר שחטו ביום אחד.
נראה שזוהי תהיה במה לזריקת אשמות ואשפתות מאשר חינוך
דני
 

לא בטוח...

הודעהעל ידי גילה טל » יום שני 30 אפריל, 2007 23:56

משום מה לחלק מהאנשים נוצר הרושם כאילו נכתבו דברים נגד מרגלית מנהלת היסודי. לי הדבר נראה כאי הבנה, הכותבת שהזדהתה כ"אמא" טענה שצריך להיות מנהל נפרד ליסודי והתיכון כדי להקדיש את הזמן והמשאבים המתאימים לכל אחד מבתי הספר. אני לא ראיתי זילזול ופגיעה בכבודה של המנהלת. נדמה לי (לפחות ע"פ מה שאני שומעת וקוראת, גם כאן) שיש קונצנזוס בדבר טיבה של מנהלת היסודי ואין צורך לצאת להגנתה, משום שהיא לא הותקפה. עדיף למקד את הדיון בנושא הבעייתי שהועלה כאן.

לגבי הדיון בכללותו, אני מאמינה שלא צריך תואר כדי להבין בחינוך, ורבים כאן מבינים במידה זו או אחרת. מה עוד, שהגיון בריא וגידול כמה זאטוטים יכול גם הוא לתרום... מצויים כאן הרבה אנשים חושבים ובהחלט יכול להתנהל בפורום דיון בעל ערך, שיציף רעיונות ויביא תועלת - כבר היו דברים מעולם.

נכון שעדיף (כמו שכבר כתבתי) שאנשים יזדהו או לפחות ירשמו לפורום כדי לנהל דיון מסודר וברור יותר אבל ידוע שלא תמיד זה קורה, לכן למי שעדיין כותב כאורח אני מבקשת להזכיר הודעה קודמת : פניה לאורחים בפורום.
גילה טל
"אינטרנט ערבה"
סמל אישי של המשתמש
גילה טל
Site Admin
 
הודעות: 276
הצטרף: יום חמישי 28 ספטמבר, 2006 17:57

מטרת הפורום

הודעהעל ידי חנוך » יום שני 30 אפריל, 2007 23:57

שלום
מטרת הפורום היא ליצור במה לחילופי דעות ענייניים הקשורים למוסדות החינוך בשנה הבאה. אין כאן צורך להיכנס לעניין פרסונלי זה או אחר.
העניין הוא כואב מאוד. בית הספר התיכון נפגע קשות השנה. יש לבצע פעולות שיקום מושכלות ולהצמיח דרך חדשה שוב, כמעט מבין ההריסות.
הויכוח הלגיטימי הוא על הדרך.
הטענה שבשלב זה - תחילת מאי - איחוד בתי הספר יפתור את הבעיות כמטה קסם היא מופרכת ולו בשל העובדה שלא נערכה כל הכנה בסיסית לכך.
אחת הבעיות הקשות של האיזור הוא כוח אדם. יש לברר באילו מקצועות יש לגייס מורים, ולגייסם כעת! הרגע האחרון תמיד בעוכרנו.
לא ייתכן שגזבר המועצה יעסוק בהשמת מורים לשנה הבאה.
הנכם מוזמנים להגיב ולהעיר כאן. כרגע מה שעומד על הפרק בסדר העדיפויות הוא ביה"ס התיכון, משום כל ילדינו יהיו שם פעם אם הם עדיין לא.
חנוך
 

אילו לסבתא...........................

הודעהעל ידי בכבוד. » יום שלישי 01 מאי, 2007 7:24

נראה לי שכולם הספיקו לשכוח את מה שהיה לפני מרגלית או סליחה יותר נכון בזמנה של מנהלת זו או אחרת.
מורות עזבו או ישבו בחיבוק ידיים האנטריגות הפנימיות חגגו והילדים אכלו אותה ובגדול.
מאז שינוי ההנהלה בבית ספר היסודי רואים רק שיפור(למרות שאין שמחה ממני שבני עבר כבר את המשוכה הזאת ולא בגלל המנהלת אלא דווקא בגלל המורות .כן כן אני יודעת אל לנו לשחוט פרות קדושות על מזבח ציבורי שכזה אבל מה לעשות זו עובדה)קחו חברה שהיתה למטה ושימו לה הנהלה חדשה ואז תראו שלהקים דברים מחדש זה לא קל בכלל.
התלמידים ,ההורים ,המורות צריך ממש ללכת בין הטיפות יש מנהלת שעשתה את המקסימום עם המינימום שעמד לרשותה ואף שבאופן אישי אני לא אוהבת אותה כאדם פרטי אני בהחלט מעריכה את פועלה כמנהלת ועל כך אני מאחלת לה הצלחה בכל כן גם אם ה"שמועות"יתאמתו
מה יש הערבה ניסתה כמעט הכל אז מה יקרה אם ניתן לזה ניסיון .אלוהים יודע כמה (וסליחה על המילה הבוטה)חרא היה פה .תנו לה לנסות .
לגבי בית-ספר תיכון הבעיה היא שיורם הוא איש מקסים אמיתי וכן גם רך עם הילדים מה לעשות הוא הלך בדרך הכי נכונה שיכולה להיות אבל אצלנו יש פראי-אדם שמזלזלים בכל ובכולם כמה פעמים שמענו על התנהגות לא נאותה של תלמידים לצוות החינוכי?מה יצא מזה.
יצא מזה שההורים גיבו את ילדיהם ב99 אחוזים.
איפה נשמע דבר כזה?
איזה דור גדל פה?
גם אני גדלתי והתחנכתי באותם כיתות ממש לא זוכרת שאי פעם מישהו הרים יד על מורה או צחק באופן בוטה ומשפיל כלפי אחד מעובדי בית הספר.אמנות זה יופי ,חופש ביטוי נהדר אבל לא במחיר של חוסר כבוד.
בנוגע למורי בית ספר תיכון יש ויש גם אני לא מתה על אותו מורה שלא דובר עיברית ושמשתמש במזגן הכיתתי כמעיין מתג שליטה בתלמידים שיושבים בכיתה גם זה לא מקובל
מכיוון שפה חם וכשחם בכיתה אז חם מאוד גם הצעקת ניפנופי ידיים לא מקובלים עלי אני יודעת בוודאות על כמה נערים שהוא הביא כמעט לידי בכי וזה מיותר לחלוטין.
אני חושבת שההורים והמערכת צריכות לפעול בשיתוף ולא זה כנגד זו הריי שני הצדדים רוצים אותו דבר מסגרת ראויה לילדים.
בכבוד.
 

מעורבות הורים

הודעהעל ידי חנוכה » יום שלישי 01 מאי, 2007 14:12

גם לי יש ילדים בתיכון ואני מזועזעת מהמחשבה שימרחו אותם השנה ולא יחפשו מנהל/ת חדש כי יש פתרון כאן, ומוכנים לעשות שמיניות באויר להכשיר את המהלך הטפשי הזה ולוותר על איכות שמגיעה לתיכוניסטים.
הילדים שלנו שניגשים לבגרויות כבר אכלו הרבה מאוד חרא, ואני באופן אישי מפנה את האצבע המאשימה לא אל מנהל כזה או אחר אלא לאנשים שבחרו בהם.
זוכרים את עמליה?
זוכרים את גילה לפנייה?
לכל מנהל יש יתרונות משלו!! ויש בעיות משלו!! ויש מנהלים שצוות המורים שם לה רגליים ופשוט הפיל אותם ואף אחד לא היה אכפת לו.
בשנים הקודמות היה ועד הורים פעיל ונגיש, שאחת מחברותיו החשובות עזבה כי ילדיה בגרו. אני משתגעת מהמחשבה שאנחנו מקדישים יותר זמן לבחור את שתילי הפלפל שלנו מאשר לבחור ועד הורים פעיל מייצג והגון, או לבחור מנהל שיוביל את הילדים שלנו להצלחה או לכשלון.
אני מכירה הרבה ילדים שבית הספר הצליח לרמוס ולהרוס את בטחון העצמי שלהם והוציא להם בגרות נמוכה או חלקית אם בכלל, וראה זה פלא! ברגע שהילדים האלה יצאו לעולם ועשו בגרות אקסטרנית, פתאום התגלה שהם חכמים וכשרונים באופן יוצא מן הכלל, ואנחנו פספסנו את זה..
לפי רוח הדברים ורמת הדיונים אני מציעה פה ברצינות לכל הורי התיכוניסטים לפתוח שני דברים: 1- מערכה רצינית להסברת החשיבות העצומה שיש למנהל על תלמידיו ומוריו- שיוציאו פחות כסף על פרסום ווייתנו עוד אלפיים שקל למורה טוב- מצויין אפילו- למתמטיקה, ועוד שלושת אלפים ש"ח למנהל מעולה!! כי זה מה שמגיע לילדים שלנו, ולא פחות!
2- לפתוח קופת חיסכון כדי שנוכל לשלם להם על שיעורים פרטיים בשנה הזאת ובגרות אקסטרנית אחר כך..
כבר היה פעם רעיון שכל משפחה תתן מכיסה הפרטי סכום שישולם למורה מעולה לאנגלית או מתמטיקה- אולי צריך לחשוב עלל זה שוב?
הורים- את המאמצים העצומים והאנרגיות שאתם משקיעים בכל פעם לפני שיוצאת משלחת לאוסטרליה- מי יצא, למה, מי לא נבחר ובכל זאת הכניסו אותו, מי לא נכלל בהצבעה ועוד ועוד- תפנו עכשיו חצי מהאנרגיות האלה למאבק הזה!!! זה לא פחות חשוב, או שאני טועה??
חנוכה
 

הודעהעל ידי תלמידה » יום רביעי 02 מאי, 2007 0:14

אני לומדת בבית הספר התיכון והשנה אני מסיימת. לכל אותן אמהות וחנוכים למינהם ברצוני לומר לכם שאם מרגלית מור היתה מנהל את בית הספר התיכון אנחנו התלמידים היינו מרוויחים הן ברמה המקצועית והן ברמה החברתית וכמובן מי שזכה במרגלית זה הכן בית הספר הייסודי יש לי אחות שעולה לכיתה י' ואני מתפללת שמרגלית תנהל את התיכון לפחות את הבגרות בסיפרות היא תעבור ב=90 אחוז הצלחה ושלא נדבר אייך בית הספר הזה יראה.

ולך מרגלית מור שיהיה לך בהצלחה ושמך הולך לפנייך
המון הצלחה בהמשך.
תלמידה
 

מכרז ומייד

הודעהעל ידי תושב ערבה » יום רביעי 02 מאי, 2007 6:41

צריך לחפש מנהל חדש לתיכון, ולמעשה בשלב הזה כבר היו צריכים למצוא אותו.
עכשיו ומייד להוציא את האצבע מה--- ולהוציא מכרז.
תושב ערבה
 

חינוך מיוחד

הודעהעל ידי חינוך מיוחד » יום רביעי 02 מאי, 2007 8:44

אנו הורים לילדים הלומדים ונתמכים במרכז למידה בבי"ס התיכון. בשנת הלימודים הנוכחית עבדה מורה אחת בחינוך המיוחד ועם כל הרצון הטוב לא הייתה מסוגלת לענות על כל הצרכים של כל הילדים. בי"ס התיכון מקדיש הרבה מאוד משאבים לחינוך המיוחד גם בכיתות הגבוהות ששם אים הקצאת שעות מטעם משה"ח. בשנה הבאה, שוב תעבוד רק מורה אחת המרכז הלמידה ושוב יהיו ילדים שלא יקבלו את מה שהם צריכים.
אין זה סוד שבאזורינו ינו אחוז גבוהה של ילדים בעלי לקויות מדרגות שונות וילדים בעלי צרכים מיוחדים. המועצה יודעת זאת. ויחד עם זאת ממשיכים קברניטי המועצה להעלים עין מבעיה כואבת זו. לצורך זה יש להשקיע בבנית מערך מורים לחינוך מיוחד. כל זה לא יכול להיעשות אם עדיין אין מנהל לביה"ס ואין צוות מורים האחראי להכנת השנה הבאה שיציף את הבעיות, הלקויים והצרכים של ביה"ס. עכשיו !!! זהו הזמן הטוב ביותר לגייס את כוח האדם הנדרש לחינוך מיוחד ובכלל לכל מקצועות הלימוד. לפתח חשיבה גם על תוכניות אחרות המתאימות לילדים אחרים. למה אתם מחכים?
לילך מורגן - את בחרת במנהל הנוכחי. הבנת כבר בתחילת הדרך שאין הדבר מתאים לערבה.
אין טעם לבכות על חלב שנשפך. אך יש לך הזדמנות לבצע תיקון בכך שתבחרי באישיות המתאימה ביותר יחד עם מורים שמבינים את המערכת ומורי החינוך המיוחד ותתחילו לבנות מערכת חינוך ראויה.
חינוך מיוחד
 

ילדי חינוך מיוחד

הודעהעל ידי אאא » יום רביעי 02 מאי, 2007 13:35

אני מסכימה לגמרי, גם אני אמא לילדים מקסימים, חכמים וכשרוניים שהם גם לקויי למידה! בית הספר שלנו כשל במשך שנים בטיפול שלו בילדים שלא מתאימים להגדרה הרגילה.
אין מספיק מורים, אין מספיק כתות, אין מספיק שעות, אין מספיק תקציב..
ואני אומרת: מספיק עם התירוצים וקדימה לעבודה.
לעצם הדיון אני מסכימה בהחלט שאסור ל"אחד" שני בתי ספר כל כך שונים ושכל אחד בפני עצמו הוא עולם ומלואו . בכל אחד מהם יש ילדים בעלי צרכים מיוחדים, ילדים לקויי למידה וילדים רגילים לגמרי שגם להם מגיע יחס ייחידני ומטפח.
לכל בית ספר ולכל התלמידים שבו מגיע מנהל שיקדיש לו את מלוא תשומת הלב והמאמצים.
פנייה למקבלי ההחלטות מועצה בראשות לילך מורגן: קדימה לעבודה ומספיק עם התירוצים ועם פתרונות הבזק הצולעים.
אאא
 

לא לשכוח!

הודעהעל ידי לא לשכוח! » יום רביעי 02 מאי, 2007 20:26

אולי זה לא קשור ישירות לדיון, אבל אני אמא לילד ללא לקויות למידה אבל עם צרכים מיוחדים מסוג אחר- ילד מחונן.

אני בהחלט בעד להעניק לכל ילד את הכלים וההדרכה שהוא זקוק לה להתקדמות אישית, אבל בבית הספר שלנו יש נטייה כללית לחלק את משאבי החינוך המיוחד לילדים מצד אחד של המתרס ולא לתת תשובה וטיפול ראויים לילדים מהצד השני של הסקלה- ילדים שזקוקים לגירויי יתר, לעוד שיעורים, להעלאת הרמה, ליותר מקצועות...

בין שאר הדברים אל לנו לשכוח כי גם לילדים מחוננים יש צרכים מיוחדים וגם הם זכאים לקבל להם מענה ראוי. התעלמות מהצרכים האלה ( כמו הצעה לשלוח אותם לשיעורים באונירסיטה בבאר שבע על חשבון ההורים) זה לא הוגן מבחינה אישית, זה לא חכם מבחינה כללית, אזורית ואפילו לאומית.

תודה על ההתייחסות!
לא לשכוח!
 

בתגובה ללא לשכוח

הודעהעל ידי אמל'ה » יום חמישי 03 מאי, 2007 19:20

צודקת מאוד!!!
במצבנו היום, אין תשובה לכל הילדים. לילך מורגן בחרה בדרך הכי קלה - "לא לעשות". ככה לא טועים. אם זה מצליח הרי שההצלחה שלה ואם זה נכשל אז כבר מישהו אחר אשם.
ראש המועצה הרסה את ביה"ס התיכון והמגמה נמשכת.

הידעתם שבשנה הבאה לא תהיה יועצת לביה"ס וגם אף אחד לא מחפש חוץ מהיועצת עצמה?
הידעתם ש"אדריכל" (מתכנן שעות ההוראה והעשרה ותכנים חינוכיים ושעות עבודה של מורים ועוד) השנה הבאה, רועי פטריק, "החליט" שהמועצה לא תממן יותר שיעורי אומנות לבי"ס התיכון?

במקום שימונו אנשים חושבים (אולי גם בשונה מראש המועצה) שירחיבו אופקים, יראו טעויות, יאירו דברים שאולי אין רואים, תמיד ממונים אנשים חלשים שאינם מעזים לפתוח את הפה ולהביע דרך אחרת. אז תמיד אפשר להלביש עליהם את כל המחדלים. הם השוטרים הרעים.

האם כולנו מטומטמים? זה מה שחושבים במועצה?

אנחנו רואים בדיוק את דרכי הפעולה ונגעלים.
אמל'ה
 

ח"מ ליפור

הודעהעל ידי לזכור » יום שישי 04 מאי, 2007 7:44

ללא לשכוח ולכולם!

בח"מ, יש פאק חזק, אין מי שמפקח עליו, יש מורה והיא טובה, אך זה לא מספיק דל מאוד.
ח"מ חייב להיות מצוות בצוות קבוע אשר רוצה לעבוד, ושאינו מאפשר לאף ילד לבחור או לא, להיות בכיתה. מלמעלה ,דהינו מנהל או סגן חייב לפקח לראות התקדמות התלמיד ולא כפי שזה נעשה, כמו כן חייב מנהל לבדוק אם המורות נכנסות לכיתה מיד או מפטפטות בזמן שהתלמיד מחכה,
לפי התוצאות יש לתגמל מורים על מנת שנושא זה יקודם.
כמו כן יש להקדיש תשומת לב לכיתה לח"מ ,גדולה מידי נכנסים ויוצאים תלמידים ללא פיקוח,ילדים באים באמצע השיעור לשאול שאלות. יש הרבה עבודה בנושא מורכב זה.

לילדים מחוננים (לא כאלה שהאמא חושבת שהם מחוננים) יש לאתגר בשיעורי מדע ועוד מתוגברים, אבל ילד כזה לא תמיד רוצה ללמוד בנוסף למה שהוא כבר לומד.
חייב לקום צוות רציני לא דברן אבל מעשי, שיכונה ועד הורים או לא חשב ויבדוק ויוביל נושא חשוב זה.
ועכשיו לנו ההורים הדגולים, במידה ויש צורך להוסיף כסף על מנת לשבח אל תתקמצנו,
אל תדברו רעות על המורים במיוחד לא בנוכחות הילד,
אל תנהלו למורים את החיים והציונים.
תנו לילדכם בעידודכם ללא חוצפה להתווכח על הציון, תבדקו למה הילד שלכם התחצף
ואל תעודדו זאת, אין שום הצדקה בעולם שילד צעיר ידבר בצורה זו למורה.
ועוד ועוד ועוד
בהצלחה
לזכור
 

שוב טעות................

הודעהעל ידי פלפל וחציל » יום שישי 04 מאי, 2007 21:06

אמל'ה חביבה

אני לא מסכים איתך לגבי הצהרותייך על רועי פטריק אין הוא מחליט עם יהיו שעורי אומנות או לא במקרה של בית הספר שלנו יש משרדים כמו משרד החינוך יכול להיות וזה נגזר מלמעלה אז מה את בדיוק רוצה שרועי יממן את שעורי האומנות מה קורה לכם עוד מעט גם תבקשו שהם יגיעו למלא שעות בבית הספר חבר'ה על נא תתבלבלו תנו למי שצריך לעשות את העבודה כמו שצריך לעשות ואל תפריעו להם גם עם צריך לפטר חצי מהמורים


אסור לנו להפריע כדי שילדנו יצליחו כי בדרך זאת אנו מתפשרים על הלא רצוי.....
פלפל וחציל
 


חזור אל חינוך ודור צעיר

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד

cron