בי"ס תיכון - קצת סדר בבלגן

מה שקשור לחינוך דור העתיד בערבה ולחינוך בכלל..
כדי לכתוב יש להרשם לפורום.

איך עדיף לבתי הספר בערבה?

לאחד את שני בתי הספר תחת ניהול של מנהל טוב אחד
29
30%
למצוא בדחיפות מנהל טוב לבית הספר התיכון
57
59%
לאחד את שני בתי הספר תחת מנהל אחד בתנאים מסויימים..
6
6%
לא משנה
4
4%
 
סך הכל הצבעות : 96

בי"ס תיכון - קצת סדר בבלגן

הודעהעל ידי גילה טל » יום ראשון 06 מאי, 2007 7:23

אני קוראת כל מה שנכתב כאן וממש לא מבינה: על מה אתם מדברים??! מדי פעם מישהו נכנס, נעלב עבור מרגלית ואפילו מספר על זה בהרחבה. טרחתי ועברתי על כל הכתוב כאן מהתחלה ועד הסוף ולא מצאתי אפילו מילה אחת שמרגלית -אם אמנם קוראת את מה שנכתב כאן יכולה להעלב ממנה. להפך - כל כך הרבה שבחים וחיזוקים מזמן לא ראיתי שניתנו ביד רחבה ובשפע כזה. אני מזמינה את מרגלית להגיב על כך בעצמה.

הדבר היחיד שנכתב על-ידי אחדים מהכותבים - וזה לחלוטין ליגיטימי - הוא, שהם לא משוכנעים שמרגלית יכולה לנהל בו זמנית את שני בתי הספר, היסודי והתיכון. זו אמנם משימה כבדה, לא רבים האנשים, גם בעלי שיעור קומה ונסיון, שמסוגלים לקחת על עצמם משימה כזו ולמלא אותה בהצלחה. אני בטוחה ומשוכנעת שגם אם הוצע הנושא למרגלית והיא שוקלת לקבל אותו על עצמה, גם לה יש פקפוקים וספקות. מצד שני, יכול להיות שבתצורה מסויימת זה כן יכול להצליח: עם עזרה מתאימה, עם תוכנית נכונה, עם גיבוי נכון של ההורים...

אני בטוחה ומשוכנעת שמי שהעלה את רעיון האיחוד עשה זאת לא כדי לערער את בית הספר התיכון, אלא כדי לחזק אותו והיה נחמד אם מי שמאמין שאמנם זו הדרך יספר איך הוא רואה את זה ומה כאן המתכון (אם יש כזה..) להצלחה. בודאי שנשמח גם לשמוע כאן גם את נציגי בית הספר והמועצה.

בקיצור, במקום לשפוך את התינוק (או התיכון..) עם המים, או סתם לזרות מילים לרוח עדיף להתייחס לגופו של עניין ולהתמקד בבעיה העומדת על הפרק:
מה עדיף: מנהל אחד לשני בתי הספר, או מנהל נפרד לכל בית ספר? נסו לחשוב על השלכות של כל אחת מהאפשרויות, כאשר ההנחה הראשונית היא שמדובר במנהל/ת טוב/ה בכל מקרה. אני רוצה שוב (ושוב) להדגיש: לאו דווקא מנהל מסויים.
הוספתי סקר כדי שתוכלו להצביע, אך כל זה חסר משמעות כל זמן שלא תכתבו ותנמקו מדוע אתם מעדיפים גישה אחת על פני האחרת ומה היתרונות והחסרונות לדעתכם.

בואו ננצל את הפורום למה שהוא יכול לעשות בהצלחה: "סיעור מוחות" בבעיה העומדת על הפרק.

ובהזדמנות זאת תזכורת: אם תרשמו ללוח ותכתבו כמשתמשים רשומים, עדיין תוכלו להיות אנונימים, אך גם תוכלו לתקן את ההודעות שלכם אם נפלה בהן שגיאה. לא שווה?
גילה טל
"אינטרנט ערבה"
סמל אישי של המשתמש
גילה טל
Site Admin
 
הודעות: 276
הצטרף: יום חמישי 28 ספטמבר, 2006 17:57

הודעהעל ידי לא מבינה » יום ראשון 06 מאי, 2007 9:02

איך נכנסים לסקר??
לא מבינה
 

הצבעה בסקר

הודעהעל ידי גילה טל » יום ראשון 06 מאי, 2007 9:36

הסקר אמנם היה פתוח להצבעה לרשומים בלבד (מה שבד"כ טוב יותר..) אך פתחתי אותו להצבעה גם לאורחים בפורום (שוב.. אני מציעה להרשם - הרבה יותר טוב!) . הסקר מופיע מעל ההודעה, כדי להצביע יש ללחוץ על האפשרות המועדפת.

רצוי לא להסתפק בהצבעה גרידא אלא גם לנמק.
גילה טל
"אינטרנט ערבה"
סמל אישי של המשתמש
גילה טל
Site Admin
 
הודעות: 276
הצטרף: יום חמישי 28 ספטמבר, 2006 17:57

נימוק

הודעהעל ידי אמא3 » יום שני 07 מאי, 2007 9:19

איחוד שני בתי הפר תחת מנהל אחד יגרום לפגיעה קשה בשני בתי הספר. המנהלת הנוכחית של בית הספר היסודי עושה עבודה טובה ועל המערכת ועלינו כהורים לעודדה להמשיך לעשות זאת בבית הספר היסודי.

לבית הספר התיכון מגיע מנהל משלו, עם סמכות מלאה ועם אינטרסים שיוקדשו אך ורק לבת הספר התיכון. בדיוק כמו שלילד היסודי מגיע.

שני סגנים למנהל אחד יכולים ליצור שיתוק כללי, אם המנהל לא ידע להאציל סמכויות או שהסגנים לא יוכלו לעמוד מולו ועוד ועוד תסריטים שרואים מדי יום ).

לבית הספר היסודי צרכים ומטרות שונים מאלו של התיכון. אנחנו מתהדרים בבית ספר אזורי אחד בלבד, שכולם לומדים בו, והוא מורכב מיסודי ותיכון. בשניהם יש אוכלוסיות שונות של תלמידים שזקוקות לטיפול מסור בצרכיהן- חינוך מיוחד, לקויי למידה, מחוננים, ילדים בעלי כישורים מיוחדים, ילדים בסיכון, ילדים מרקע כלכלי ומשפחתי מסובך- ועוד ועוד.

זה תיק גדול, מורכב, עדין וקשה, ולדעתי לא צוות המורים, לא הורים, לא המערכת התומכת ולא רוב הדברים החשובים הנוספים מוכנים לקחת צעד כזה ולצאת ממנו בכבוד. יש להניח למנהלת היסודי להמשי לפתח ולהשקיע בית הספר, ולהקדיש את כל המאמצים והאנרגיות והכסף למצוא מועמד מושלם לתיכון.

לעומת זאת, אם יחליטו מתוך ראייה צרה ושגוייה ללכת על איחוד כזה, והוא ייכשל, אזי איבדנו גם שנת לימודים יקרה מפז לתלמידי התיכון ומנהלת-באופציה לתיכון, וגם מנהלת טובה ליסודי, כי פה אין סליחה ואין שכחה ואין דרך חזרה.
אמא3
 

מנהל לכל ילד

הודעהעל ידי נויה » יום שני 07 מאי, 2007 11:15

אני בעד הפרדת רשויות- בית ספר יסודי בפני עצמו ובית ספר תיכון בפני עצמו, עם מנהל ראוי ומוכשר לכל אחד מהם.

כן, יש לי אינטרס אישי שמנהלת טובה כמרגלית תמשיך לנהל את בית הספר היסודי ולהעלות את התלמידים שבו על מסלול ההצלחה. מרגלית אשה חזקה ונבונה והצליחה בתקופה קצרה יחסית לעשות סדר בחדר המורים, לשפר פיזית את מתחם בית הספר ולהעלות את רמת הלימודים שם. לטעמי עליה להקנות לילדים ערכי חברה ותרבות, כלים ללימוד וכלים להבנת העולם, פיתוח ערך עצמי ובטחון עצמי, תחושת שייכות לקהילה, לחברה, לארץ, פיתוח נטיות אישיות וכישורים מיוחדים, חברות וכיבוד הזולת, וכן- גם ידע והשכלה במובן הרגיל של המילים.

יש לי גם אינטרס אישי שמנהל אחר, נוסף, מוכשר וחכם ינהל את בית הספר התיכון, ישליט סדר וארגון בצוות, ילבן בעיות ויקדיש זמנו ומאמציו במאת האחוזים לשיפור הממלכה שבניהולו, דהיינו: התיכון. פני תלמידי התיכון מופנים לבגרויות ומגיע להם מנהל שיקדיש את מירב המאמצים להצלחתם בשש שנים קשות ומורכבות אלו .

אבל זה לא רק בגרויות. הוסיפו לזה עוד משימות רציניות שמנהל ומורי התיכון, לעיתים שלא כמו מנהל היסודי, צריכים להתמודד אתן : גיל ההתבגרות, לפני גיוס לצבא, לפני החלטות משמעותיות כגון כיוון לעתיד, זוגיות, אזרחות טובה, פיתוח האינדודואליזם והנטיות האישיות לצד השתלבות בחברה.. בנוסף לדברים הטובים, גם דברים שיכולים להתפתח לקטסטרופות אמיתיות: אלכוהול, סמים, נהיגה לא זהירה, אלימות, זלזול בחיי אדם או ברכושו ועוד. אלו השנים האחרונות שהמערכת יכולה להשפיע עליהם, וכדאי מאוד שנעשה את זה הכי טוב שאפשר, בלי תירוצים ובלי התחמקויות.

זה טוב לתלמידים, זה טוב להורים וזה טוב לחברה כולה. לא לזלזל בזה!

אין דין ילדה בת שבע כדין נערה בת 17, והכלים להתמודדות ולתמיכה בבן שמונה אחרים מהכלים לתמיכה ולהתמודדות מול צעיר בן חמש עשרה, שלא לדבר על בחור בן שמונה עשרה.

הדגמתי על קצה המזלג את הדברים השונים שלטעמי צריכים להעסיק את מנהל כל אחד מבתי הספר.
לא ברור לי איך אדם אחד יכול להתמחות ולתת מענה לצרכים כל כך שונים בצורה טובה. ואם תאמרו: יהיו לו סגנים מעולים, איפה הסגנים המעולים היום? אולי אחד מהם יכול להיות מנהל מעולה?

סיכום: לדעתי ועד הורים צריך להכנס לתמונה, אנחנו במאי ( מאי!!) ועוד ארבעה חודשים בלבד מתחילה השנה. כל מי שייכנס לתפקיד מנהל חייב להתחיל להערך כבר עכשיו, מבחינת מערכת החינוך וגם בחינה פיזית (מנהל חיצוני צריך לפנות דירה, להודיע במקום העבודה, לארגן את הילדים, את עבודת בן/ת הזוג ועוד מיליון סידורים לפני שמתחיל להגיע לכאן, לקבל בית ולהתארגן ארגון אישי-משפחתי בביתו החדש.

כידוע על "זוטות" כגון בית נקי, צבוע, עם אינסטלציה שעובדת, עבודה לבן/בת הזוג, סידור מתאים לילדים וכו'- יכולה לפול עסקה טובה, וחבל.

לא לחכות לרגע אחרון!
נערך לאחרונה על ידי נויה בתאריך יום שני 07 מאי, 2007 12:35, נערך 2 פעמים בסך הכל.
סמל אישי של המשתמש
נויה
משתמש ותיק
 
הודעות: 38
הצטרף: יום שישי 10 נובמבר, 2006 13:58

נויה כל הכבוד ! אבל ?

הודעהעל ידי אלה » יום שני 07 מאי, 2007 12:19

גילה ביקשה פה בפירוש אם לא הבנת בלי שמות והעדפות .
אלה
 

לא נורא..

הודעהעל ידי גילה טל » יום שני 07 מאי, 2007 14:11

נויה כתבה ונמקה את דעתה - מנהל נפרד לכל אחד מבתי הספר. כולם יודעים מי מנהלת את בית ספר היסודי ולא נורא להזכיר זאת, אם כי זה אינו הנושא כאן.

היו כאן אחדים שהתבטאו דוקא בעד ניהול משותף של שני בתי הספר והם מוזמנים להשמיע את דעתם בצורה הגיונית ועניינית ולפרט את היתרונות שהם רואים בניהול כזה.

כדי שיתפתח דיון כדאי שמי שמתנגד לדעה ולנימוקים של אמא3 ונויה שיענה ויסביר את טענותיו.

מחכים לכם...
גילה טל
"אינטרנט ערבה"
סמל אישי של המשתמש
גילה טל
Site Admin
 
הודעות: 276
הצטרף: יום חמישי 28 ספטמבר, 2006 17:57

הודעהעל ידי אנונימי » יום שלישי 08 מאי, 2007 8:48

גילה מה את בדיוק עושה מצד אחד את פותחת בנימוקים שצריך להתמקד בבעיה ולפנות לסקר ומצד שני את נותנת לגיטימציה להמשך דיון בפורום להביע את דעתה את דעתה של נויה כבר שמענו וראינו ולצערי אותה "נויה" הכן מורה שיתכן שיש לה בעיה בהבנה חסל סדר בבלגן.

תנו למערכת - המועצה, משרד החינוך, יועצים ואנשים חכמים קצת יותר מכם לנהל את העניינים ולהחליט פעם אחת ולתמיד על דרך חדשה.

נויה בנוסף אני רוצה לומר לך בתי ספר גדולים מבית הספר "שיטים" מנוהלים ע"י פרמידה לידיעתך כל אותם בתי ספר הם הכן בתי ספר מצליחים הרבה יותר בשיטת הפרמידה כמו: ביה"ס גימנסיה הרצליה, עירוני י"א, עירוני א, עירוני ט' שבכל בית ספר כמות התלמידים לא פחות מ- 800 ילדים.
בואו ונראה אייך ניתן להצליח כי יותר נמוך ממה שקיים היום בבית הספר אי אפשר להגיע.
אנונימי
 

אני שוב מסבירה..

הודעהעל ידי גילה טל » יום שלישי 08 מאי, 2007 10:56

הפורום, מעצם הגדרתו, נועד לדיון ואפילו (זו לא מילה גסה) ויכוח בנושאים שעל הפרק. זהו היעוד העיקרי שלו. הפורום לא נועד ולא יכול להחליף מישהו במערכת מקבלי ההחלטות בשום מקרה.
מדוע לא לתת לגיטמציה להמשך דיון בפורום? כל מה שבקשתי שהדיון יתמקד בבעיה שהועלתה כי אחרת אין בו כל טעם.

אנונימי כתב:תנו למערכת - המועצה, משרד החינוך, יועצים ואנשים חכמים קצת יותר מכם לנהל את העניינים ולהחליט פעם אחת ולתמיד על דרך חדשה.


אף אחד בפורום (אני מאד מקווה...) לא מתיימר לנהל משהו או מישהו, אלא רק להביע דעה ולהעלות אפשרויות, שבהחלט יתכן שיענינו גם את "מקבלי ההחלטות" .

מצד שני, אין לזלזל באינטלגנציה ובחוכמה של מי שאינו "המועצה, משרד החינוך, יועצים..." ההבדל היחיד ביניהם לבין "פשוטי העם" הוא, שלהם יש יותר מידע מה שבודאי מקל עליהם לקבל החלטות אך לא בהכרח עושה אותם לחכמים ביותר בשטח. ואותם אנשים שכותבים היום בפורום יתכן שמחר יהיו בין מקבלי ההחלטות, זה לא איזה תסריט דמיוני במדינה דמוקרטית.

הייתי מוותרת על הניחושים הפרועים לגבי הכותבים בפורום (ונניח שאחד או יותר מהכותבים הם מורים - מה זה אומר? האם אסור להם להביע דעה? ) שאינם תורמים דבר לדיון ומנסה בכל זאת להבין מה הן האפשרויות שעל הפרק בנושא בתי הספר.

ושוב - "אנונימי" זה לא אפילו לא ממש כינוי. מה החשש הגדול להרשם ולכתוב בצורה מכובדת?
גילה טל
"אינטרנט ערבה"
סמל אישי של המשתמש
גילה טל
Site Admin
 
הודעות: 276
הצטרף: יום חמישי 28 ספטמבר, 2006 17:57

עוד פעם שבת אחים?

הודעהעל ידי שרלוק » יום שלישי 08 מאי, 2007 12:55

הכן הכן המצב קשה...
שרלוק
 

לאנונימית

הודעהעל ידי נויה » יום שלישי 08 מאי, 2007 15:53

גבירתי היקרה,

חוץ מלהאשים אותי שאני לא חכמה (ואני אתעלם מזה, כמובן), לא אמרת כמעט דבר רלוונטי למה שכתבתי. נכון או לא נכון בעינייך? את חושבת שהתפקיד אחר, את חושבת שהמשימות אחרות, את חושבת ש.. מה, בעצם?

נכון, יש בתי ספר שמנוהלים ע"י אותו מנהל לתיכון וליסודי, ולמרות שאני אישית לא מכירה אותם, אני מוכנה להתערב שבית ספר שנוהג כך והצליח, לא נכנס לשיטה הזו ארבעה חודשים לפני תחילת שנת הלימודים החדשה, בלי הערכות, בלי הכנה, בלי כוונה, כי פשוט המנהל הקודם עזב. (דרך אגב, אותם אנשים הרבה יותר חכמים ממני גם בחרו את המנהל הקודם, לא? ואת המנהלת לפניו, נכון? זה לא הצליח כל כך, נראה לי, על פי מבחן התוצאה, מסכימה אתי? )

את מכירה את המושג חינוך התיישבותי מול חינוך דרום? את יודעת כמה מורכב בית הספר הקטן שלנו? מי משלם, מי שייך לאיזה ארגון מורים, מי נותן כסף עבור כל דבר ודבר? אני מניחה שאת יכולה בקלות לברר, שהרי את מקושרת היטב.

ואחרי שתבררי, אולי תביני כמה מאמצים צריכים החכמים שדיברנו עליהם להשקיע עכשיו כדי לאפשר את המהלך הזה, של "איחוד" שני בתי ספר תחת מנהל אחד, כמה שמיניות באויר, כמה בקשות מיוחדות,כמה התרוצציות בין הגורמים השונים, כמה השתדלויות, כמה התפשרויות על דברים אחרים.

אני חושבת שאת כל המאמצים האלו צריכים להפנות למציאת מנהל לתיכון.

מובן שבית הספר בנוי כפרמידה.. אני מעיזה לנחש ניחוש פרוע: גם אצלנו זה כך! אולי משהו כמו ראש מועצה- מנהל מח' חינוך- מנהל בית ספר- סגני מנהל- אחראי שכבה ואחראי מקצוע- מחנך כתה- מורה

ולא, אני לא מורה, אבל תודה על המחמאה. אני פשוט מתעניינת, שואלת וגם - תארי לעצמך! - מקשיבה למה שאומרים וקוראת מה שכותבים, גם בגלוי וגם בין השורות.
סמל אישי של המשתמש
נויה
משתמש ותיק
 
הודעות: 38
הצטרף: יום שישי 10 נובמבר, 2006 13:58

הודעהעל ידי אנונימי » יום רביעי 09 מאי, 2007 8:12

נויה-
נכון שאנשים טובים ומוכשרים ממני וממך בחרו את המנהלים הקודמים אז בואי נעשה סדר-
עמליה היתה מנהלת טובה הן לילדים והן למערכת כולה.
היא עזבה כי נגמר לה הסוס והיתפנה תפקיד בשבילה קצת יותר מעניין ומלא עשיה.
לגבי יורם- לא היה ניתן על פי הבנתי (כמו שאת אומרת מקרוב) שיכל לעשות משהו להצלת בית הספר בזמן כל כך קצר וכמובן זה לא אומר שהבחירה לא היתה טובה.
אחד הדברים הקשים שגרמו ליורם לעזוב, נעזב אייך שלא תקראי לזה ואם אנו מחפשים אשמים זה הכן אנו ההורים כל אותם הורים שישבו במשך שנה שלמה ליורם על העורק הראשי ולא נתנו לו לנהל ולהציע את מוצריו (נקרא לזה כך).
לגבי מצבא של בית הספר כמובן לא החל לא בתקופת עמליה וגם לא בתקופת יורם וכמובן יורם לא גרם לבית הספר לרדת נמוך מאוד כל זה קרה עוד בתקופתה של גילה.
לידיעתך אני יודעת טוב מאוד מה זה חינוך היתיישבותי וחינוך דרום לא נולדתי אתמול יודעת את הקושי והמורכבות לכן אני אומרת צריך לתת לאנשים לעשות את העבודה פעם אחת ולתמיד כמו שצריך.
שלא תביני לא נכון אני גם הורה לילד בכיתה י"א והייתי רוצה מנהל אחד לביה"ס התיכון.

ולגבי בתי ספר באיחוד של מנהל אחד תפתחי את האתר של משרד החינוך ותרשמי ביתי ספר מאוחדים תקבלי רשימה מפה ועד אילת.
אז שיהיה לך יום טוב.
אנונימי
 

הודעהעל ידי אחד אחד » יום רביעי 09 מאי, 2007 8:14

אנונימי בוקר טוב,

אני מסכים עם כל מה שאמרת נכון שהדג מסריח מהראש.

יום נעים
אחד אחד
 

ללילך מורגן

הודעהעל ידי חנוך » יום רביעי 09 מאי, 2007 8:54

הנזק שנוצר מתחיל להיות בלתי הפיך.
ההתעקשות על הליך איחוד שני בתי הספר גוזל זמן יקר מאוד. עובדה היא שישנם התנגדויות מצד משרד החינוך.
המועצה ומי שעומד בראשה , כנראה שם לו למטרה להרוס את התיכון. יצר השליטה, כיפוף הידיים, והאגו עלה למימדים של טירוף.
אין מנהל, אין מורים, אין חדוות יצירה לקראת שנה הבאה.
"תודה" לך לילך מורגן על השנה הנוכחית ועל תכנון שנה הבאה.
תחסכי את הכסף של חינוך ילדינו למען מערכת הבחירות הקרובה שלך.
עם מי התיעצת? את מי שמעת? מי הם האורים ותומים שלך? אולי תעצרי רגע ותחשבי, תשמעי גם דעות אחרות.
המערכה היא אבודה מראש משום שהמטרה סומנה וכל האמצעים כשרים להשיגה.
מי המתמודדים מול לילך מורגן? נראה שתהיה זו מערכת בחירות קלה מאוד. גם עציץ יזכה מולך בבחירות לפחות הוא פורח, מלבלב, עושה משהו...
חנוך
 

כל הכבוד

הודעהעל ידי טוב » יום שישי 11 מאי, 2007 16:33

כל הכבוד
טוב
 

הבא

חזור אל חינוך ודור צעיר

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ואורח אחד

cron